25 iun. 2007

ORDIN nr. 175 din 5 februarie 2007

ORDIN nr. 175 din 5 februarie 2007

privind aprobarea Manualului operational pentru activitatea de observare şi verificare a atribuirii contractelor de achiziţie publica, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii - modelul şi conţinutul formularelor şi documentelor utilizate

EMITENT:     MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE

PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 124 din 20 februarie 2007

 

 

    În baza prevederilor <LLNK 12005   208 20 302  11 55>art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale <LLNK 12006    30180 302  23 80>art. 23 din Normele de aplicare a Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publica, aprobate prin <LLNK 12006   942 20 301   0 33>Hotărârea Guvernului nr. 942/2006,

 

    ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:

 

    ART. 1

    Se aproba metoda de selectare a procedurilor de achiziţie publica pe baza analizei de risc, în vederea verificării aspectelor procedurale, potrivit criteriilor prevăzute la <LLNK 12006    30180 302   9 79>art. 9 din Normele de aplicare a Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publica, aprobate prin <LLNK 12006   942 20 301   0 33>Hotărârea Guvernului nr. 942/2006, prevăzută în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2

    Se aproba modelul, conţinutul, precum şi instrucţiunile de completare a formularelor utilizate în activitatea de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publica, prevăzute în anexele care fac parte integrantă din prezentul ordin, după cum urmează:

    a) Fişa de prezentare - anexa nr. 2;

    b) Avizul de verificare - anexa nr. 3;

    c) Ordinul de serviciu - anexa nr. 4;

    d) Declaraţia de impartialitate şi confidenţialitate - anexa nr. 5;

    e) Declaraţia de conformitate - anexa nr. 6;

    f) Nota intermediara - anexa nr. 7;

    g) Avizul consultativ - anexa nr. 8;

    h) Raportul de activitate - anexa nr. 9.

    ART. 3

    Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice, denumita în continuare U.C.V.A.P., compartimentele de verificare a achiziţiilor publice din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti subordonate U.C.V.A.P., Direcţia generală de investiţii, achiziţii publice şi servicii interne, precum şi Direcţia generală a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 4

    Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

 

                Ministrul finanţelor publice,

               Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu

 

    Bucureşti, 5 februarie 2007.

    Nr. 175.

 

    ANEXA 1

 

                   METODA DE SELECTARE

      a procedurilor de achiziţie publica pentru verificarea procedurala

 

    Analiza de risc se efectuează pentru selectarea procedurilor de achiziţie publica ce vor fi cuprinse în programele de activitate conform criteriilor precizate la <LLNK 12006    30180 302   9 77>art. 9 din Normele de aplicare a Ordonanţei de urgenta Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publica, aprobate prin <LLNK 12006   942 20 301   0 33>Hotărârea Guvernului nr. 942/2006.

    Pentru efectuarea analizei de risc este utilizata Metoda matricei globale de apreciere a riscului.

    Principalilor factori de risc, prevăzuţi la <LLNK 12006   942 20 302   9 66>art. 9 din normele aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 942/2006, le-au fost atribuite ponderi după cum urmează:

    a) valoarea estimată a contractului de achiziţie publica - 60%;

    b) tipul şi dimensiunea autorităţii contractante - 10%;

    c) sursa de finanţare - 10%;

    d) procedura de achiziţie publica utilizata - 10%;

    e) istoricul şi experienta autorităţii contractante în domeniul achiziţiilor publice - 10%.

    Clasificarea fiecărui criteriu de apreciere se face pe o scara de la 1 la 3 (1 pentru risc mic, 2 pentru risc mediu şi 3 pentru risc mare).

    După evaluarea fiecărui factor de risc analizat, se procedează la întocmirea matricei globale. Rezultatul obţinut din matricea globală se încadrează într-o clasa de risc, astfel:

    - unui punctaj mai mare sau egal cu 2,50 îi corespunde un risc mare;

    - unui punctaj cuprins între 2,50 şi 1,50 inclusiv îi corespunde un risc mediu;

    - unui punctaj mai mic de 1,50 îi corespunde un risc mic.

    Aceasta împărţire a riscurilor pe clase de risc este necesară pentru stabilirea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publica ce vor fi selectate pentru verificare.

    La întocmirea programului de activitate se va urmări, în funcţie de personalul disponibil, includerea procedurilor de achiziţie publica, astfel:

    - cele cu risc global mare - în procent de 100%;

    - cele cu risc global mediu - în procent de 50 %;

    - cele cu risc global mic - în procent de 10%;

    - cele cu valoarea estimată mai mare sau egala cu 125.000 euro pentru contractele de furnizare sau de servicii, respectiv mai mare de 5 milioane euro pentru contractele de lucrări, sunt selectate automat pentru verificare;

    - cele finanţate din fonduri europene - în procent de 100%.

    Programul de activitate al Unităţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice poate fi completat cu alte proceduri de achiziţie, în funcţie de priorităţile convenite din cooperarea cu Autoritatea Nationala pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice şi de solicitarile unor instituţii ale statului etc.

    Selectarea în vederea verificării procedurilor de achiziţie publica se va efectua de către Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice, iar autorităţile contractante nu pot face obiecţii cu privire la includerea în programul de activitate.

 

    ANEXA 2

 

                 FIŞA DE PREZENTARE

    1. Denumirea autorităţii contractante ....................

    2. Obiectul contractului ....................

    3. Valoarea estimată a contractului ....... lei, fără TVA, echivalent a .............. euro

    4. Tipul şi dimensiunea autorităţii contractante, respectiv activitatea principala a autorităţii contractante:

*T*

┌────────────────────────────────────┬──────────────────────────┬──────────────┐

│Ministere ori alte autorităţi                                              

│publice centrale, inclusiv    ┌───┐ │Servicii publice centrale │    ┌───┐    

│cele subordonate la nivel     └───┘ │                              └───┘    

│regional sau local                                                         

├────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────┤

│Agenţii naţionale             ┌───┐ │Apărare                       ┌───┐    

                              └───┘ │                              └───┘    

├────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────┤

│Autorităţi locale             ┌───┐ │Ordine publica/               ┌───┐    

                              └───┘ │siguranta nationala           └───┘    

├────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────┤

│Alte instituţii guvernate     ┌───┐ │Mediu                         ┌───┐     

│de legea publica              └───┘ │                              └───┘    

├────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────┤

│Instituţie europeană/         ┌───┐ │Construcţii şi                ┌───┐    

│organizaţie internationala    └───┘ │amenajarea                    └───┘    

                                    │teritoriului                           

├────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────┤

│Agent economic                ┌───┐ │Sănătate                      ┌───┐    

                              └───┘ │                              └───┘    

├────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────┤

│Alte tipuri de autorităţi     ┌───┐ │ Economic-financiar           ┌───┐    

│contractante                  └───┘ │                              └───┘    

└────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────┤

                                     │Protecţie socială             ┌───┐    

                                                                   └───┘    

                                     ├──────────────────────────┼──────────────┤

                                     │Cultura, religie şi           ┌───┐    

                                     │activităţi recreative         └───┘    

                                     ├──────────────────────────┼──────────────┤

                                     │Educaţie                      ┌───┐     

                                                                   └───┘    

                                     ├──────────────────────────┼──────────────┤

                                     │Activităţi relevante:         ┌───┐    

                                                                   └───┘    

                                     ├──────────────────────────┼──────────────┤

                                     │- energie                     ┌───┐    

                                                                   └───┘    

                                     ├──────────────────────────┼──────────────┤

                                     │- apa                         ┌───┐    

                                                                   └───┘    

                                     ├──────────────────────────┼──────────────┤

                                     │- posta                       ┌───┐    

                                                                   └───┘    

                                     ├──────────────────────────┼──────────────┤

                                     │- transport                   ┌───┐    

                                                                   └───┘    

                                     ├──────────────────────────┼──────────────┤

                                     │Altele                        ┌───┐    

                                                                   └───┘    

                                     └──────────────────────────┴──────────────┘

 

    5. Sursa de finanţare:

 

┌─────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐

│A. Fonduri europene                                              ┌───┐      

                                                                 └───┘      

├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│B. Fonduri bugetare                                              ┌───┐      

                                                                 └───┘      

├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│C. Credite externe contractate sau garantate de                  ┌───┐      

   stat                                                          └───┘      

├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│D. Cofinantare                                                   ┌───┐      

                                                                 └───┘      

├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│E. Alte fonduri (se vor mentiona)                                ┌───┐      

                                                                 └───┘      

└─────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────┘

 

    6. Procedura de achiziţie publica utilizata: ....................

    7. Istoricul şi experienta autorităţii contractante în domeniul achiziţiilor

       publice:

 

┌──────────────────────────────────────────────────┬─────────┬────────┬───────┐

│A. Numărul total de proceduri de                  │ ┌───┐   │ ┌───┐  │ ┌───┐ │

│atribuire a contractelor de                       │ └───┘   │ └───┘  │ └───┘ │

│achiziţie publica derulate în                                            

│ultimii 3 ani                                                            

├──────────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┼───────┤

│B. Numărul total de proceduri de                  │ ┌───┐   │ ┌───┐  │ ┌───┐ │

│atribuire a contractelor de                       │ └───┘   │ └───┘  │ └───┘ │

│achiziţie publica anulate din                                            

│vina autorităţii contractante                                            

│în ultimii 3 ani                                                         

└──────────────────────────────────────────────────┴─────────┴────────┴───────┘

 

 

    8. Tipul contractului de achiziţie publica:

┌───────────────────────────────────────────┬─────────────┐

│A. Contract de furnizare                     ┌───┐     

                                             └───┘     

├───────────────────────────────────────────┼─────────────┤

│B. Contract de servicii                      ┌───┐     

                                             └───┘     

├───────────────────────────────────────────┼─────────────┤

│C. Contract de concesiune de servicii        ┌───┐     

                                             └───┘     

├───────────────────────────────────────────┼─────────────┤

│D. Contract de lucrări                       ┌───┐     

                                             └───┘     

├───────────────────────────────────────────┼─────────────┤

│E. Contract de concesiune de lucrări         ┌───┐     

                                             └───┘     

├───────────────────────────────────────────┼─────────────┤

│F. Contract sectorial                        ┌───┐     

                                             └───┘     

└───────────────────────────────────────────┴─────────────┘

*ST*

 

      Reprezentanţi legali ai autorităţii contractante,

                  (numele, semnatura şi ştampila)

 

 

    Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Fişa de prezentare"

 

    Fişa de prezentare, semnată de conducătorul autorităţii contractante şi stampilata, se întocmeşte şi se transmite Unităţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice împreună cu anunţul de participare sau invitaţia de participare, după caz, în baza art. 10 alin. (2) din Normele de aplicare a <LLNK 12006    30180 301   0 46>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publica, aprobate prin <LLNK 12006   942 20 301   0 33>Hotărârea Guvernului nr. 942/2006, la data initierii procedurii de atribuire, respectiv la momentul transmiterii spre publicare a anunţului de participare la Regia Autonomă "Monitorul Oficial" sau a invitatiei de participare, după caz.

    Este documentul care sta la baza selectării procedurii în vederea verificării şi cuprinde informaţiile necesare pentru efectuarea analizei de risc.

    Formularul este pus la dispoziţia autorităţilor contractante de unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice sau poate fi descărcat de pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice (www.mfinante.ro).

 

 

    ANEXA 3

 

    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE

    Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/

    Compartimentul de verificare a achiziţiilor publice -

    Direcţia Generală a Finanţelor Publice ...........................

    Nr. ........ din ......................

 

                     AVIZ DE VERIFICARE

 

    1. Denumirea autorităţii contractante

    2. Adresa

    3. Telefon/Fax/E-mail

    4. Codul unic de identificare

    5. Reprezentantul legal

    6. Procedura de achiziţie publica

    Va instiintam ca procedura de achiziţie publica de mai sus a fost selectata în vederea verificării, în conformitate cu prevederile <LLNK 12006    30180 301   0 46>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publica.

    Observatorii desemnaţi sunt:

    - ...............................................................

    - ...............................................................

    Va rugăm sa luati măsuri pentru a asigura observatorilor accesul neingradit la toate documentele şi informaţiile legate de procedura de achiziţie.

    Prezentul aviz de verificare constituie şi solicitare de prezentare, prin punerea la dispoziţie a documentaţiei aferente procedurii de achiziţie publica în conformitate cu art. 11 alin. (2) din Normele de aplicare a <LLNK 12006    30180 301   0 46>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publica, aprobate prin <LLNK 12006   942 20 301   0 33>Hotărârea Guvernului nr. 942/2006.

    Prezentul aviz de verificare a fost emis în baza <LLNK 12006   942 20 302  11 67>art. 11 din normele aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 942/2006.

 

           Şeful Unităţii pentru coordonarea şi

           verificarea achiziţiilor publice/

           Directorul executiv al Direcţiei Generale

            a Finanţelor Publice .....................,

           ............................................

            (numele, prenumele, semnatura şi ştampila)

 

    Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Aviz de verificare"

 

    Reprezintă documentul prin care Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/Direcţia Generală a Finanţelor Publice ...... înştiinţează autoritatea contractantă cu privire la selectarea pentru verificare a procedurii de achiziţie publica initiata de aceasta.

    Se întocmeşte de către observatorii desemnaţi pentru efectuarea verificării procedurii de achiziţie publica.

    Avizul de verificare se semnează de către şeful Unităţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/ directorul executiv al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice .......... sau de către o alta persoana imputernicita în acest sens.

    Se întocmeşte în doua exemplare, din care:

    - exemplarul 1 se transmite autorităţii contractante conform <LLNK 12006    30180 302  11 80>art. 11 din Normele de aplicare a Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publica, aprobate prin <LLNK 12006   942 20 301   0 33>Hotărârea Guvernului nr. 942/2006, prin posta cu confirmare de primire sau prin inmanare directa cu semnatura şi data de primire pe exemplarul 2;

    - exemplarul 2 se va anexa la Raportul de activitate.

 

    ANEXA 4

 

    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE

    Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice

    Compartimentul de verificare a achiziţiilor publice -

    Direcţia Generală a Finanţelor Publice ...........................

 

                   ORDIN DE SERVICIU Nr. .......

 

    Domnul/Doamna ................................................

    Este observator desemnat pentru efectuarea verificării aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractului de achiziţie publica, în conformitate cu prevederile <LLNK 12006    30180 301   0 46>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publica.

    La autoritatea contractantă: .......................................

    Codul unic de identificare: ........................................

    Sediul: ............................................................

    Procedura de achiziţie publica .........., contract ................

    Se legitimează cu legitimatia nr. ................................ .

 

             Şeful Unităţii pentru coordonarea şi

              verificarea achiziţiilor publice/

           Directorul executiv al Direcţiei Generale

           a Finanţelor Publice ..........................,

           ................................................

             (numele, prenumele, semnatura şi ştampila)

 

    Data ....................

 

    Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Ordin de serviciu"

 

    Reprezintă documentul prin care observatorii sunt împuterniciţi sa îndeplinească funcţia de verificare a aspectelor procedurale, prin urmărirea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publica la autoritatea contractantă nominalizată.

    Ordinul de serviciu se întocmeşte de observatorii desemnaţi şi se semnează de către şeful Unităţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/directorul executiv al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice ............................. sau de alta persoana imputernicita în acest sens.

    Se întocmeşte într-un exemplar pentru echipa de observatori desemnaţi sau pentru fiecare observator desemnat.

 

    ANEXA 5

 

                             DECLARAŢIE

                 de impartialitate şi confidenţialitate

 

    Subsemnatul ......., observator desemnat sa particip la verificarea modului de atribuire a contractului de achiziţie publica de ...... prin procedura de ........ organizată de ..................................................,

    în temeiul <LLNK 12006    30180 302  20 80>art. 20 din Normele de aplicare a Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publica, aprobate prin <LLNK 12006   942 20 301   0 33>Hotărârea Guvernului nr. 942/2006, declar pe propria răspundere, sub sancţiunea falsului în declaraţii, următoarele:

    - sunt familiarizat cu legislaţia aplicabilă procedurii de achiziţie menţionate mai sus şi imi voi îndeplini sarcinile cu responsabilitate şi onestitate;

    - sunt independent fata de toate părţile implicate în procedura de atribuire, după cunostinta mea neexistand nicio împrejurare trecută sau prezenta care sa ridice suspiciuni asupra independentei mele. În măsura în care o astfel de împrejurare apare pe parcursul verificărilor întreprinse, ma oblig sa aduc la cunostinta Unităţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice aceasta împrejurare, solicitând înlocuirea mea de îndată;

    - în momentul desemnării nu am rude sau afini pana la gradul al IV-lea în cadrul autorităţii contractante. În cazul în care aceasta situaţie apare pe parcursul derulării procedurii de achiziţie publica în cadrul autorităţii contractante sau a ofertanţilor/solicitanţilor, ma oblig sa anunţ aceasta situaţie imediat ce a apărut;

    - aportul meu la întocmirea documentelor la care voi participa va fi obiectiv şi va respecta pe deplin principiile care stau la baza atribuirii contractului de achiziţie publica;

    - voi păstra confidenţialitatea asupra tuturor informaţiilor şi documentelor de care iau cunostinta în cursul activităţii mele şi voi folosi informaţiile numai în acest scop;

    - informaţiile confidenţiale nu vor fi dezvăluite niciunei terţe persoane. Dezvaluirea de informaţii confidenţiale către angajaţi sau experţi din interiorul sau exteriorul Unităţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice va putea fi facuta doar cu acordul scris al conducerii acesteia;

    - nu ma voi asocia cu un eventual ofertant/solicitant în mai sus menţionată procedura de achiziţie publica.

 

                   Semnatura

               ...................

 

    Data

    .............

 

    Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Declaraţie de impartialitate şi confidenţialitate"

 

    Se semnează de personalul Unităţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice, precum şi al compartimentelor de verificare a achiziţiilor publice din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice, într-un singur exemplar, imediat după desemnarea ca observatori la procedura de achiziţie publica pentru verificarea aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire.

    Se anexează la Raportul de activitate al procedurii.

 

 

    ANEXA 6

 

                  DECLARAŢIE DE CONFORMITATE

 

    Autoritatea contractantă ...../(denumirea autorităţii contractante)...... certifica prin prezenta ca documentaţia de atribuire aferentă procedurii ..../(felul procedurii)..., initiata pentru achiziţia de ...../(obiectul achiziţiei publice)......., este conformă cu legislaţia în vigoare.

 

            Data

        ...........

 

            Reprezentantul autorităţii contractante,

            ....................................

               (numele, prenumele şi semnatura)

 

 

    Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Declaraţie de conformitate"

 

    Se completează de şeful compartimentului intern specializat în atribuirea contractelor de achiziţie publica, organizat conform prevederilor pct. II.2.3 din Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei de reforma a sistemului achiziţiilor publice, cuprins în anexa nr. 2 la <LLNK 12005   901 20 301   0 33>Hotărârea Guvernului nr. 901/2005 privind aprobarea Strategiei de reforma a sistemului achiziţiilor publice, precum şi a planului de acţiune pentru implementarea acesteia în perioada 2005-2007.

    Este o declaraţie scrisă, de asumare a răspunderii reprezentantului autorităţii contractante pentru întocmirea caietului de sarcini.

    Se completează la data punerii la dispoziţia observatorilor desemnaţi a documentaţiei de atribuire şi se comunica împreună cu aceasta.

 

 

    ANEXA 7

 

                   NOTA INTERMEDIARA

*T*

─────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────

 Numărul şi data de înregistrare la              

 autoritatea contractantă                        │ ...........................

─────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────

 Denumirea autorităţii contractante              │ ...........................

─────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────

 Codul unic de identificare                      │ ...........................

─────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────

 Sediul autorităţii contractante                 │ ...........................

─────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────

 Procedura de achiziţie publica                  │ ...........................

                                                 ├─────────────────────────────

 Tipul contractului de achiziţie publica        

 şi obiectul acestuia                            │ ...........................

─────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────

*ST*

 

    Prezenta nota intermediara s-a încheiat în baza art. 4 alin. (1) lit. e) şi a art. 14 lit. a) din Normele de aplicare a <LLNK 12006    30180 301   0 46>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publica, aprobate prin <LLNK 12006   942 20 301   0 33>Hotărârea Guvernului nr. 942/2006, de către ....., având funcţia de ...... la Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice/Compartimentul de verificare a achiziţiilor publice din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice ......., în calitate de observatori desemnaţi conform Avizului de verificare nr. ......./......... şi Ordinului de serviciu nr. ....../........ .

    1. Descrierea aspectului procedural verificat şi a abaterilor constatate în aplicarea legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice:

    .........................................................................

    2. Actul normativ încălcat cu precizarea conţinutului art. ............ alin. ....... lit. ....:

    .........................................................................

    3. Recomandări pentru corectarea abaterii:

    .........................................................................

    Netrimiterea în termen de cel mult 3 zile de la prezenta nota intermediara la Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/Compartimentul de verificare a achiziţiilor publice a deciziilor*) luate de autoritatea contractantă se sancţionează conform <LLNK 12006    30180 302  10 75>art. 10 alin. (1) lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2006.

_________

    *) Autoritatea contractantă poate dispune măsuri în conformitate cu prevederile <LLNK 12006   942 20 302  17 67>art. 17 din normele aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 942/2006, asumându-şi intreaga responsabilitate.

 

 

            Numele şi prenumele observatorilor

            ..................................

 

 

    Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Nota intermediara"

 

    Se completează în baza art. 14 lit. a) din Normele de aplicare a <LLNK 12006    30180 301   0 46>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publica, aprobate prin <LLNK 12006   942 20 301   0 33>Hotărârea Guvernului nr. 942/2006, de către observatorii desemnaţi, imediat ce se constata abateri sau neconformităţi în aplicarea legislaţiei din domeniul achiziţiilor publice.

    Nota intermediara se întocmeşte în doua exemplare care se înregistrează la autoritatea contractantă de îndată ce a fost constatată o abatere/neconformitate în aplicarea legislaţiei din domeniul achiziţiilor publice pe parcursul procedurii de atribuire. Un exemplar se depune la autoritatea contractantă, iar un exemplar se anexează la Raportul de activitate al procedurii de achiziţie publica verificate.

    La pct. 1 observatorul descrie aspectul procedural verificat, la care s-au constatat abateri, precum şi abaterile în aplicarea legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice.

    La pct. 2 se va indica actul normativ încălcat, cu precizarea conţinutului art. ... alin. ... lit. ... pentru fiecare dintre abaterile prevăzute la pct. 1.

    La pct. 3 observatorul va preciza recomandările pentru corectarea abaterilor semnalate.

    Deciziile luate de autoritatea contractantă se transmit la Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/Compartimentul de verificare a achiziţiilor publice, în termen de cel mult 3 zile de la înregistrarea notei intermediare. În caz contrar, este aplicabilă sancţiunea prevăzută la <LLNK 12006    30180 302  10 65>art. 10 lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2006.

    Observatorii răspund de constatările înscrise în notele intermediare, conform <LLNK 12006   942 20 302  18 77>art. 18 alin. (2) din normele aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 942/2006, şi au obligaţia de a urmări măsurile luate de autoritatea contractantă.

 

    ANEXA 8

 

    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE

    Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice

    Compartimentul de verificare a achiziţiilor publice -

    Direcţia Generală a Finanţelor Publice .....................

 

              AVIZ CONSULTATIV NR. ......./.................,

    emis în conformitate cu <LLNK 12006    30180 302   4 64>art. 4 lit. d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publica

 

*T*

┌──────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┐

│Procedura de achiziţie publica                │ ............................. │

│Tipul contractului de achiziţie publica       │ ............................. │

│Obiectul contractului de achiziţie publica    │ ............................. │

├──────────────────────────────────────────────┤                              

│Denumirea autorităţii contractante            │ ............................. │

├──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤

│Codul unic de identificare                    │ ............................. │

├──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤

│Sediul autorităţii contractante               │ ............................. │

├──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤

│Observatorii desemnaţi                        │ ............................. │

└──────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┘

*ST*

 

    Prezentul aviz consultativ s-a emis pe baza notelor intermediare neremediate înregistrate la autoritatea contractantă pe parcursul derulării procedurii de atribuire a contractelor de achiziţii publice, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii.

*T*

┌──────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┐

   Nota intermediara neremediata    Abateri înregistrate Număr/data       

├──────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤

│1. ................               │1. Încălcarea art. ... alin. ... lit. ...│

                                     din ....................             

│2. ................               │2.                                      

└──────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┘

*ST*

 

    Data ................

 

                  Şef serviciu/compartiment

                Unitatea pentru coordonarea şi

              verificarea achiziţiilor publice

 

    Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Aviz consultativ"

 

    Se completează în baza <LLNK 12006    30180 302  15 80>art. 15 din Normele de aplicare a Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publica, aprobate prin <LLNK 12006   942 20 301   0 33>Hotărârea Guvernului nr. 942/2006 de către observatorii desemnaţi, când se constata neconcordante în aplicarea legislaţiei din domeniul achiziţiilor publice.

    Conţine notele intermediare cu abaterile constatate şi neremediate de către autoritatea contractantă.

    Observatorii răspund de constatările înscrise în avizul consultativ, conform <LLNK 12006   942 20 302  18 77>art. 18 alin. (2) din normele aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 942/2006.

    Avizul consultativ se întocmeşte, de regula, în 3 exemplare astfel:

    - un exemplar se anexează la Raportul de activitate;

    - un exemplar se transmite la autoritatea contractantă în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la stabilirea ofertei câştigătoare;

    - un exemplar se transmite Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice.

    În cazul proiectelor finanţate din fonduri europene, Avizul consultativ se întocmeşte în 4 exemplare, iar un exemplar se transmite şi autorităţii de management competente.

    Avizul consultativ se transmite, după caz, şi organului ierarhic superior al autorităţii contractante, caz în care se mai întocmeşte un exemplar.

 

    ANEXA 9

 

                       RAPORT DE ACTIVITATE

              încheiat la data de ..............

 

    Raportul de activitate se întocmeşte pentru fiecare procedura de achiziţie publica verificata, după finalizarea activităţii de observare, şi consemnează principalele constatări, anexând toate notele intermediare, precum şi Avizul consultativ, dacă este cazul. Acesta se întocmeşte şi în cazul în care nu se ajunge la semnarea contractului. Raportul de activitate se înregistrează la structura Unităţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice din care fac parte observatorii şi se transmite la autoritatea contractantă în termen de 5 zile lucrătoare de la finalizarea activităţii de verificare.

    Informaţiile din prezentul model de Raport de activitate constituie cerinţe minime necesare a fi îndeplinite şi va fi adaptat ţinându-se cont de elementele caracteristice ale procedurii de atribuire la care se referă.

 

    CAPITOLUL 1

    Date privind verificarea aspectelor procedurale

 

    1.1. Informaţii despre observatori

    Se vor preciza pentru fiecare observator desemnat: numele şi prenumele, funcţia, numărul legitimatiei, structura din care face parte şi numărul/data ordinului de serviciu.

    De asemenea, se vor preciza:

    - temeiul legal al efectuării verificării procedurale;

    - precizarea obiectului procedurii de achiziţie publica verificate;

    - numărul şi data transmiterii Avizului de verificare;

    - întocmirea şi semnarea declaraţiilor de confidenţialitate şi impartialitate;

    - perioada supusă verificării: de la publicarea anunţului de participare şi pana la finalizarea procedurii de achiziţie publica.

    1.2. Informaţii despre autoritatea contractantă:

    - denumirea autorităţii contractante;

    - reprezentantul legal;

    - codul unic de identificare;

    - sediul şi tipul acesteia;

    - istoricul şi experienta în domeniul achiziţiilor publice;

    - componenta comisiei de evaluare (juriului) şi actul de numire.

    1.3. Informaţii despre achiziţia publica:

    - programul anual al achiziţiilor publice, cu indicarea poziţiei achiziţiei publice supuse verificării procedurale;

    - denumirea contractului de achiziţie publica;

    - codul CPV/CPSA;

    - procedura de achiziţie publica aplicată supusă verificării;

    - valoarea estimată a contractului de achiziţie publica (lei şi euro, fără TVA, la cursul de schimb al Băncii Naţionale a României din data de ......);

    - criteriul de atribuire a contractului de achiziţie publica;

    - sursele de finanţare pentru achiziţia publica în cauza;

    - calendarul procedurii de achiziţie (data transmiterii spre publicare a anunţului de participare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, data transmiterii înştiinţării către Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice, alte date limita etc.) şi locul de desfăşurare a verificării.

 

    CAPITOLUL 2

    Observaţii

 

    2.1. Observaţii privind legalitatea procedurii

    Se va verifica îndeplinirea cumulativa a următoarelor condiţii:

    - produsele/serviciile/lucrările sunt cuprinse în programul anual al achiziţiilor publice;

    - identificarea surselor de finanţare;

    - existenta documentaţiei de atribuire;

    - existenta notelor justificative întocmite de autoritatea contractantă, prevăzute de legislaţia în domeniu, după caz.

    2.2. Observaţii privind regulile de publicitate

    Se vor verifica:

    - existenta şi conformitatea anunţului de intenţie publicat în sistemul electronic de achiziţii publice SEAP/Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a;

    - existenta şi conformitatea anunţului de participare publicat în SEAP/Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a;

    - existenta şi conformitatea invitatiei de participare transmise către candidaţi/ofertanţi.

    2.3. Observaţii privind conformitatea documentaţiei de atribuire cu legislaţia aplicabilă în domeniu

    Se vor verifica:

    - fişa de date a achiziţiei;

    - tipurile de formulare specifice procedurii;

    - caietul de sarcini/documentaţia descriptivă (sub aspectul respectării principiilor concurentiale);

    - modelul contractului de achiziţie.

    2.4. Observaţii privind respectarea termenelor prevăzute în legislaţia aplicabilă în domeniu

    Se vor verifica:

    - respectarea termenelor privind derularea procedurii;

    - asigurarea accesului neingradit la informaţii pe parcursul derulării procedurii.

    2.5. Observaţii privind modul de desfăşurare a şedinţei de deschidere a ofertelor

    Se vor verifica:

    - existenta actului administrativ de numire a comisiei de evaluare;

    - existenta declaraţiilor de confidenţialitate şi impartialitate pentru respectarea regulilor de evitare a conflictului de interese;

    - respectarea locului, datei şi orei prevăzute în anunţul de participare pentru depunerea şi deschiderea ofertelor;

    - existenta şi conformitatea garanţiilor de participare, după caz;

    - modul de întocmire a procesului-verbal al şedinţei de deschidere a ofertelor.

    2.6. Observaţii privind modul de desfăşurare a şedinţelor de evaluare a ofertelor

    Se va verifica:

    - respectarea regulilor de participare;

    - modul de aplicare a criteriilor de calificare şi selecţie, după caz;

    - modul de stabilire a ofertelor neconforme şi inacceptabile;

    - modul de stabilire a ofertelor admisibile;

    - modul de respectare a criteriului de atribuire pentru stabilirea ofertei câştigătoare;

    - modul de întocmire a raportului procedurii de atribuire.

    2.7. Observaţii privind modul de finalizare a procedurii de atribuire

    Se va verifica:

    - modul de finalizare a procedurii de atribuire;

    - modul de informare a ofertanţilor privind rezultatul procedurii de atribuire.

    Pentru fiecare dintre secţiunile de mai sus, observatorii vor mentiona, după caz, notele intermediare întocmite şi înregistrate la autoritatea contractantă, cu descrierea abaterilor constatate, a recomandărilor pentru remedierea abaterilor, precum şi deciziile luate de autoritatea contractantă conform <LLNK 12006   942 20 302  17 67>art. 17 din normele aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 942/2006.

 

    CAPITOLUL 3

    Concluzii finale

 

    Se va preciza:

    - existenta contestaţiilor privind procedura de atribuire;

    - dacă observatorii au solicitat preşedintelui comisiei de evaluare din cadrul autorităţii contractante informaţii suplimentare scrise, de natura sa conducă la lămurirea aspectelor procedurale legate de derularea procedurii de atribuire;

    - ca nu au fost ridicate înscrisuri sau alte documente, cu excepţia celor puse la dispoziţie de autoritatea contractantă;

    - dacă a fost emis aviz consultativ;

    - dacă observatorii desemnaţi au constatat contravenţii şi au aplicat sancţiunile contravenţionale prevăzute de <LLNK 12006    30180 301   0 45>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2006.

    Raportul de activitate se întocmeşte în doua exemplare, se înregistrează la Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/Compartimentul de verificare a achiziţiilor publice, iar un exemplar se transmite autorităţii contractante.

    Toate informaţiile şi documentele menţionate în raportul de activitate au fost puse la dispoziţie de autoritatea contractantă.

    Anexe:

    ──────

    1. Avizul de verificare şi Ordinul de serviciu;

    2. notele intermediare emise şi înregistrate la autoritatea contractantă pe parcursul derulării procedurii de achiziţie publica;

    3. Avizul consultativ emis în condiţiile constatării de neconcordante în aplicarea legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice;

    4. Declaraţia de impartialitate şi confidenţialitate.

 

           Observatori desemnaţi,

          ........................

        (numele, prenumele şi semnatura)

 

                        ___________

Niciun comentariu:

 
google analytics