25 iun. 2007

HOTARÂRE nr. 1.660 din 22 noiembrie 2006

HOTĂRÂRE nr. 1.660 din 22 noiembrie 2006

pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publica prin mijloace electronice din <LLNK 12006    34180 301   0 45>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publica, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii

EMITENT:     GUVERNUL

PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 978 din 7 decembrie 2006

 

 

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al <LLNK 12006    34180 302 303 68>art. 303 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publica, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin <LLNK 12006   337 10 201   0 18>Legea nr. 337/2006,

 

    Guvernul României adopta prezenta hotărâre.

 

    ARTICOL UNIC

    Se aproba Normele de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publica prin mijloace electronice din <LLNK 12006    34180 301   0 45>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publica, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin <LLNK 12006   337 10 201   0 18>Legea nr. 337/2006, care asigura cadrul tehnic şi organizatoric specific, precum şi metodologia unitară pentru organizarea şi desfăşurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publica prin mijloace electronice, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

 

                                 PRIM-MINISTRU

                            CALIN POPESCU-TARICEANU

 

                                Contrasemnează:

                                ---------------

            Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea

                     şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice,

                               Alexandru Cojocaru

 

              Ministrul comunicaţiilor şi tehnologiei informatiei,

                                   Zsolt Nagy

 

            Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,

                              Radu Mircea Berceanu

 

                    Ministrul delegat pentru lucrări publice

                          şi amenajarea teritoriului,

                                 Laszlo Borbely

 

                         Ministrul integrării europene,

                              Anca Daniela Boagiu

 

                         Ministrul finanţelor publice,

                       Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu

 

    Bucureşti, 22 noiembrie 2006.

    Nr. 1.660.

 

 

    ANEXA

 

                                     NORME

              de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea

          contractelor de achiziţie publica prin mijloace electronice

               din <LLNK 12006    34180 301   0 45>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006

             privind atribuirea contractelor de achiziţie publica,

                    a contractelor de concesiune de lucrări

              publice şi a contractelor de concesiune de servicii

 

    CAP. I

    Dispoziţii generale

 

    ART. 1

    (1) În aplicarea prevederilor <LLNK 12006    34180 302  21 67>art. 21 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publica, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin <LLNK 12006   337 10 201   0 18>Legea nr. 337/2006, denumita în continuare ordonanta de urgenta, sistemul electronic de achiziţii publice, denumit în continuare SEAP, pune la dispoziţia autorităţilor contractante facilităţi tehnice pentru:

    a) aplicarea, integral prin mijloace electronice, a procedurilor de licitaţie deschisă, licitaţie restrânsă şi cerere de oferte;

    b) aplicarea, parţial prin mijloace electronice, a procedurilor de atribuire a contractului de achiziţie publica prevăzute la art. 18 din ordonanta de urgenta.

    (2) SEAP pune la dispoziţia autorităţilor contractante facilităţi tehnice pentru utilizarea licitaţiei electronice, astfel cum este prevăzută aceasta modalitate specială de atribuire a contractului de achiziţie publica la art. 161-169 din ordonanta de urgenta.

    (3) SEAP pune la dispoziţia autorităţilor contractante posibilitatea tehnica de a achizitiona direct, prin intermediul unui catalog electronic, produse, servicii sau lucrări, a căror achizitionare intra sub incidenta prevederilor art. 19 din ordonanta de urgenta.

    ART. 2

    Transmiterea spre publicare în SEAP a anunţurilor de intenţie, de participare şi de atribuire, astfel cum sunt prevăzute la art. 47 din ordonanta de urgenta, se poate realiza numai prin completarea formularelor specifice disponibile în sistemul informatic şi numai de către autorităţile contractante înregistrate în SEAP.

 

    CAP. II

    Înregistrarea şi reînnoirea înregistrării în SEAP

 

    SECŢIUNEA 1

    Dispoziţii generale

    ART. 3

    Orice autoritate contractantă, precum şi orice operator economic au obligaţia de a solicita înregistrarea şi, respectiv, reînnoirea înregistrării în SEAP, cu respectarea condiţiilor şi procedurii reglementate prin prezentele norme.

    ART. 4

    (1) Înregistrarea şi reînnoirea înregistrării în SEAP se efectuează respectându-se procedura electronica implementata de către operatorul SEAP.

    (2) Procedura electronica pentru înregistrarea şi reînnoirea înregistrării, atât pentru autorităţile contractante, cat şi pentru operatorii economici, se publica în SEAP, în termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentelor norme.

    ART. 5

    Autorităţile contractante şi operatorii economici care solicita înregistrarea sau reînnoirea înregistrării în SEAP răspund pentru corectitudinea datelor şi informaţiilor transmise în cadrul procedurii de înregistrare şi/sau reinnoire a înregistrării şi au obligaţia de a transmite operatorului SEAP orice modificare survenită în legatura cu aceste date şi informaţii, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la producerea respectivelor modificări.

 

    SECŢIUNEA a 2-a

    Condiţiile şi procedura înregistrării în SEAP

    ART. 6

    (1) Procedura de înregistrare în SEAP a autorităţilor contractante cuprinde următoarele faze:

    a) completarea on-line a formularului de înregistrare disponibil în SEAP;

    b) transmiterea unei cereri de înregistrare adresate operatorului SEAP, semnată de reprezentantul legal al autorităţii contractante sau de persoana imputernicita expres sa o reprezinte pe aceasta în relaţiile cu terţii, situaţie în care va fi transmisă o copie certificată de pe actul de împuternicire;

    c) transmiterea prin mijloace electronice de către operatorul SEAP a certificatului digital de înregistrare şi a instrucţiunilor de utilizare a acestuia, după finalizarea fazelor prevăzute la lit. a) şi b).

    (2) Procedura de înregistrare în SEAP a operatorilor economici cuprinde următoarele faze:

    a) completarea on-line a formularului de înregistrare disponibil în SEAP;

    b) transmiterea unei cereri de înregistrare adresate operatorului SEAP, semnată de reprezentantul legal al operatorului economic sau de persoana imputernicita expres sa îl reprezinte pe acesta în relaţiile cu terţii, situaţie în care va fi transmisă o copie certificată de pe actul de împuternicire;

    c) transmiterea de documente edificatoare care sa dovedească forma de înregistrare ca persoana fizica autorizata sau juridică şi, după caz, de atestare ori apartenenţa din punct de vedere profesional;

    d) transmiterea prin mijloace electronice de către operatorul SEAP a certificatului digital de înregistrare şi a instrucţiunilor de utilizare a acestuia, după finalizarea etapelor prevăzute la lit. a), b) şi c).

    (3) Sucursalele, agenţiile şi orice alte sedii secundare fără personalitate juridică ale unui operator economic nu pot fi înregistrate în SEAP.

    (4) Documentele prevăzute la alin. (2) lit. c) trebuie sa fie conforme cu prevederile legale din ţara în care operatorul economic este stabilit.

    ART. 7

    Prin completarea formularului de înregistrare, autoritatea contractantă şi operatorul economic isi asuma un angajament de confidenţialitate şi de protecţie a informaţiilor existente în cadrul SEAP, inclusiv a informaţiilor care asigura accesul în acest sistem informatic.

    ART. 8

    (1) Cererea de înregistrare prevăzută la art. 6 alin. (1) lit. b) şi la alin. (2) lit. b) trebuie completată utilizându-se formularul disponibil în cadrul SEAP şi se transmite în forma electronica, semnată cu semnatura electronica extinsă a solicitantului, bazată pe un certificat calificat, eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat.

    (2) În termen de 5 zile, operatorul SEAP va trimite solicitantului o confirmare de primire în forma electronica, semnată cu semnatura electronica a operatorului SEAP.

    (3) În cazul în care cererea nu poate fi transmisă în condiţiile prevăzute la alin. (1), aceasta se poate depune la sediul operatorului SEAP sau se poate transmite prin posta, cu confirmare de primire. Cererea astfel transmisă se înregistrează la registratura operatorului SEAP.

    ART. 9

    (1) Operatorul SEAP are obligaţia de a pune la dispoziţia autorităţii contractante şi/sau operatorului economic, prin mijloace electronice, certificatul digital de înregistrare şi instrucţiunile de utilizare a acestuia, în termen de cel mult doua zile lucrătoare de la data primirii cererii de înregistrare, în condiţiile completării corecte şi complete a formularului de înregistrare.

    (2) În cazul în care informaţiile sau, după caz, documentele solicitate potrivit prevederilor art. 6 alin. (1) şi (2) sunt incorecte şi/sau incomplete, operatorul SEAP are obligaţia de a solicita autorităţii contractante şi/sau operatorului economic remedierea acestora. Certificatul digital de înregistrare şi instrucţiunile de utilizare se transmit în termenul prevăzut la alin. (1), începând cu data primirii informaţiilor şi documentelor corecte şi complete.

 

    SECŢIUNEA a 3-a

    Condiţiile şi procedura reînnoirii înregistrării în SEAP

    ART. 10

    (1) Certificatul digital de înregistrare în SEAP este valabil pe o perioada de 2 ani de la data emiterii acestuia, atât în cazul autorităţilor contractante, cat şi al operatorilor economici.

    (2) Certificatul de înregistrare în SEAP se reînnoieşte la fiecare 2 ani, respectându-se procedura electronica stabilită de operatorul SEAP.

    (3) În cazul în care, din motive de natura tehnica, anterior expirării perioadei de valabilitate, certificatul de înregistrare în SEAP nu mai poate fi utilizat, acesta urmează a fi reînnoit cu respectarea procedurii de reinnoire.

    (4) În situaţia prevăzută la alin. (3), operatorul SEAP are obligaţia de a-i informa în timp util pe toţi utilizatorii acestui sistem informatic, atât autorităţi contractante cat şi operatori economici, cu privire la data pana la care trebuie reînnoit certificatul.

    ART. 11

    Procedura de reinnoire a înregistrării în SEAP atât a autorităţilor contractante, cat şi a operatorilor economici cuprinde următoarele faze:

    a) transmiterea unei cereri de reinnoire a înregistrării adresate operatorului SEAP, semnată de reprezentantul legal al autorităţii contractante şi/sau al operatorului economic ori de persoana imputernicita expres pentru reprezentare în relaţiile cu terţii, situaţie în care va fi transmisă o copie de pe actul de împuternicire;

    b) transmiterea prin mijloace electronice de către operatorul SEAP a certificatului digital de reinnoire a înregistrării şi a instrucţiunilor de utilizare a acestuia, după finalizarea primei etape.

    ART. 12

    (1) Cererea de reinnoire a înregistrării, prevăzută la art. 11 lit. a), trebuie sa cuprindă menţiuni explicite cu privire la eventualele modificări ale datelor şi informaţiilor existente în SEAP, referitoare la solicitantul respectiv, precum şi acceptarea prelungirii valabilităţii angajamentului de confidenţialitate şi de protecţie a informaţiilor asumat cu ocazia înregistrării în SEAP.

    (2) Prevederile art. 8 şi 9 se aplica în mod corespunzător şi pentru procedura de reinnoire a înregistrării.

 

    CAP. III

    Aplicarea procedurilor de atribuire prin utilizarea mijloacelor electronice

 

    SECŢIUNEA 1

    Licitaţia deschisă

    ART. 13

    Licitaţia deschisă prin mijloace electronice se iniţiază prin completarea formularului specific prevăzut la art. 2.

    ART. 14

    (1) În cazul în care autoritatea contractantă decide sa utilizeze opţiunea prevăzută la art. 40 alin. (2) lit. a) din ordonanta de urgenta, atunci aceasta va transmite spre publicare în SEAP şi documentaţia de atribuire, sub forma unui fisier electronic.

    (2) Operatorul SEAP are obligaţia de a asigura oricărui operator economic înregistrat în SEAP accesul liber şi nerestrictionat la fisierul electronic cuprinzând documentaţia de atribuire.

    ART. 15

    (1) După data publicării anunţului de participare, pentru a continua aplicarea procedurii de licitaţie deschisă prin mijloace electronice, autoritatea contractantă are obligaţia de a introduce în SEAP informaţiile solicitate în mod automat de sistemul informatic pentru generarea procedurii.

    (2) În cazul în care autoritatea contractantă solicita îndeplinirea de către candidaţi a unor criterii de calificare, aceasta are obligaţia de a introduce în SEAP informaţii referitoare la forma şi condiţiile în care se demonstreaza îndeplinirea de către operatorii economici a acestor criterii, precum şi termenul în care estimeaza ca va finaliza verificarea îndeplinirii criteriilor de calificare.

    (3) Autoritatea contractantă nu are dreptul sa solicite modificarea, iar operatorul SEAP nu are dreptul sa modifice informaţiile de natura sa afecteze funcţionarea sistemului informatic, dintre cele prevăzute la alin. (1), cum ar fi, fără a se limita la cele ce urmează:

    a) criteriile de calificare şi selecţie;

    b) criteriile de atribuire şi, după caz, factorii de evaluare şi/sau algoritmul de calcul;

    c) cantitatea produselor, serviciilor sau dimensiunea lucrărilor;

    d) codul CPV.

    (4) În situaţia în care se constata erori sau omisiuni cu privire la informaţiile prevăzute la alin. (3), autoritatea contractantă are obligaţia de a dispune anularea procedurii de atribuire, considerându-se, implicit, ca se îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 209 alin. (1) lit. d) din ordonanta de urgenta.

    ART. 16

    Orice operator economic înregistrat în SEAP are dreptul de a transmite oferta.

    ART. 17

    (1) Operatorul economic are dreptul de a transmite oferta numai în format electronic şi numai pana la data limita de depunere a ofertelor prevăzută în anunţul de participare.

    (2) Atât elementele propunerii tehnice specifice produselor, serviciilor sau lucrărilor ofertate, cat şi elementele propunerii financiare sunt transmise în SEAP de către operatorul economic.

    (3) În cazul în care, în scopul verificării conformitatii propunerii tehnice cu cerinţele caietului de sarcini sau în scopul verificării propunerii financiare, autoritatea contractantă solicita prezentarea anumitor documente, acestea trebuie transmise în SEAP în format electronic, semnate cu semnatura electronica.

    (4) În cazul în care, din motive tehnice, nu este posibila transmiterea anumitor documente în format electronic prin intermediul SEAP, documentele respective se transmit autorităţii contractante în forma şi utilizându-se modalitatea de comunicare solicitate de aceasta, cu respectarea prevederilor ordonanţei de urgenta cu privire la regulile de comunicare şi transmitere a datelor.

    ART. 18

    Dovada constituirii garanţiei de participare, în cazul în care aceasta este solicitată, se face similar prevederilor art. 17 alin. (3) şi (4) referitoare la transmiterea documentelor în format electronic.

    ART. 19

    (1) În cazul în care prin documentaţia de atribuire s-a solicitat îndeplinirea unor criterii de calificare, operatorii economici introduc în SEAP, împreună cu oferta, şi informaţiile necesare demonstrării îndeplinirii criteriilor de calificare, în condiţiile solicitate de către autoritatea contractantă.

    (2) În situaţia în care pentru a demonstra îndeplinirea anumitor criterii de calificare autoritatea contractantă a solicitat prezentarea unor documente, prevederile art. 17 alin. (3) şi (4) se aplica în mod corespunzător.

    (3) Autoritatea contractantă are dreptul de a solicita prezentarea de mostre ale produselor care urmează sa fie furnizate în cursul îndeplinirii viitorului contract, caz în care trebuie sa precizeze în cuprinsul documentaţiei de atribuire modalitatea de prezentare a acestora.

    ART. 20

    (1) Verificarea modului de îndeplinire a criteriilor de calificare de către fiecare ofertant şi responsabilitatea rezultatului acestei verificări revin comisiei de evaluare constituite în cadrul autorităţii contractante.

    (2) În situaţia în care constata ca nu este posibila respectarea termenului prevăzut la art. 15 alin. (2), autoritatea contractantă are obligaţia de a introduce în SEAP informaţii cu privire la prelungirea acestui termen.

    ART. 21

    (1) Comisia de evaluare are obligaţia de a analiza şi de a verifica propunerile tehnice depuse de ofertanţi.

    (2) După finalizarea verificărilor prevăzute la alin. (1) şi la art. 20 alin. (1), comisia de evaluare introduce în SEAP, utilizând facilităţile tehnice accesibile prin acest sistem informatic, numele ofertanţilor ale căror oferte sunt admisibile, precum şi ale ofertanţilor ale căror oferte au fost declarate inacceptabile sau neconforme.

    (3) În cazul în care criteriul de atribuire a contractului de achiziţie publica este "oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic", comisia de evaluare introduce în SEAP şi punctajul obţinut de fiecare oferta admisibilă prin aplicarea factorilor de evaluare de natura tehnica prevăzuţi în documentaţia de atribuire.

    ART. 22

    (1) Propunerile financiare transmise de ofertanţi în SEAP nu sunt accesibile autorităţii contractante pana la momentul finalizarii verificărilor prevăzute la art. 20 şi 21.

    (2) După transmiterea către SEAP a informaţiilor prevăzute la art. 21 alin. (2) şi, după caz, a informaţiilor prevăzute la art. 21 alin. (3), sistemul informatic permite accesul autorităţii contractante, în mod automat, la informaţii privind:

    a) propunerile financiare ale ofertanţilor ale căror oferte au fost considerate admisibile;

    b) clasamentul ofertanţilor ale căror oferte au fost considerate admisibile.

    ART. 23

    (1) În cazul în care criteriul de atribuire a contractului de achiziţie publica este "preţul cel mai scăzut", clasamentul este realizat prin ordonarea în mod crescator a preţurilor prevăzute în propunerile financiare.

    (2) În cazul în care criteriul de atribuire a contractului de achiziţie publica este "oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic", clasamentul este realizat prin ordonarea în mod descrescator a punctajelor obţinute.

    ART. 24

    După vizualizarea informaţiilor prevăzute la art. 22 alin. (2), responsabilitatea stabilirii ofertei câştigătoare revine autorităţii contractante.

    ART. 25

    (1) Autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite în SEAP rezultatul procedurii de atribuire, în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data la care sistemul informatic permite accesul autorităţii contractante la informaţiile prevăzute la art. 22 alin. (2).

    (2) Pe baza informaţiilor introduse în SEAP de către autoritatea contractantă, sistemul informatic generează automat către toţi ofertanţii participanţi la procedura de licitaţie deschisă prin mijloace electronice instiintari cu privire la rezultatul procedurii.

    (3) Autoritatea contractantă are obligaţia de a efectua şi comunicările prevăzute la secţiunea a 5-a a cap. V din ordonanta de urgenta.

    ART. 26

    După încheierea contractului de achiziţie publica, autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite un anunţ de atribuire, spre publicare în SEAP, cu respectarea prevederilor art. 56 din ordonanta de urgenta.

 

    SECŢIUNEA a 2-a

    Licitaţia restrânsă

    ART. 27

    Licitaţia restrânsă prin mijloace electronice se iniţiază prin completarea formularului specific prevăzut la art. 2.

    ART. 28

    După data publicării anunţului de participare, pentru a continua aplicarea procedurii de licitaţie restrânsă prin mijloace electronice, autoritatea contractantă are obligaţia de a introduce în SEAP informaţiile solicitate în mod automat de sistemul informatic pentru generarea procedurii.

    ART. 29

    Autoritatea contractantă are obligaţia de a introduce în SEAP informaţii referitoare la forma şi condiţiile în care se demonstreaza îndeplinirea de către operatorii economici a criteriilor de selecţie, precum şi termenul în care estimeaza ca va finaliza verificarea îndeplinirii criteriilor respective.

    ART. 30

    (1) Orice operator economic înregistrat în SEAP are dreptul de a-şi depune candidatura pentru prima etapa a procedurii de licitaţie restrânsă prin mijloace electronice.

    (2) Candidaţii introduc în SEAP informaţiile privind îndeplinirea criteriilor de selecţie, în condiţiile solicitate de autoritatea contractantă.

    (3) În situaţia în care pentru a demonstra îndeplinirea anumitor criterii de selecţie autoritatea contractantă a solicitat prezentarea unor documente, acestea trebuie transmise în SEAP în format electronic, semnate cu semnatura electronica.

    (4) În cazul în care, din motive tehnice, nu este posibila transmiterea anumitor documente în format electronic prin intermediul SEAP, documentele respective se transmit autorităţii contractante în forma şi utilizându-se modalitatea de comunicare solicitate de aceasta, cu respectarea prevederilor ordonanţei de urgenta cu privire la regulile de comunicare şi transmitere a datelor.

    (5) Autoritatea contractantă are dreptul de a solicita prezentarea de mostre ale produselor care urmează sa fie furnizate în cursul îndeplinirii viitorului contract, caz în care trebuie sa precizeze în cuprinsul documentaţiei de atribuire modalitatea de prezentare a acestora.

    ART. 31

    (1) Verificarea modului de îndeplinire a criteriilor de calificare şi selecţie de către fiecare ofertant şi responsabilitatea rezultatului acestei verificări revin comisiei de evaluare constituite în cadrul autorităţii contractante.

    (2) În situaţia în care constata ca nu este posibila respectarea termenului prevăzut la art. 29, autoritatea contractantă are obligaţia de a introduce în SEAP informaţii cu privire la prelungirea acestui termen.

    ART. 32

    (1) În urma verificării modului de îndeplinire a criteriilor de selecţie, comisia de evaluare introduce în SEAP, utilizând facilităţile tehnice accesibile prin acest sistem informatic, denumirea/numele candidaţilor declaraţi selectaţi şi neselectati, precum şi punctajul obţinut de fiecare candidat prin aplicarea criteriilor de selecţie prevăzute în documentaţia de atribuire.

    (2) În baza informaţiilor introduse potrivit alin. (1), rezultatul etapei de selectare este stabilit automat în cadrul SEAP prin utilizarea facilităţilor tehnice disponibile în cadrul acestui sistem informatic.

    (3) Sistemul informatic generează automat către toţi candidaţii participanţi la procedura de licitaţie restrânsă prin mijloace electronice instiintari cu privire la rezultatul etapei de selectare.

    (4) Autoritatea contractantă are obligaţia de a efectua şi comunicările prevăzute la secţiunea a 5-a a cap. V din ordonanta de urgenta.

    ART. 33

    Sistemul informatic permite doar candidaţilor selectaţi în etapa anterioară sa depună oferte în cadrul etapei a doua a procedurii de licitaţie restrânsă prin mijloace electronice.

    ART. 34

    În cadrul etapei a doua a licitaţiei restrânse prin mijloace electronice, prevederile art. 14, 17, 18 şi ale art. 21-26 se aplica în mod corespunzător.

 

    SECŢIUNEA a 3-a

    Cererea de oferte

    ART. 35

    Cererea de oferte prin mijloace electronice se iniţiază prin transmiterea de către autoritatea contractantă a unei invitaţii de participare la procedura de atribuire, care se publica în SEAP.

    ART. 36

    După transmiterea invitatiei de participare, regulile aplicabile procedurii de cerere de oferte prin mijloace electronice sunt similare cu cele prevăzute la art. 14-25 pentru aplicarea licitaţiei deschise.

    ART. 37

    În termen de 48 de zile de la data transmiterii către autoritatea contractantă a clasamentului privind rezultatul procedurii de cerere de oferte prin mijloace electronice, autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite spre publicare în SEAP informaţii referitoare la identitatea ofertantului câştigător, la produsele/serviciile/ lucrările care fac obiectul contractului de achiziţie publica şi la preţurile sau gama de preţuri care urmează sa fie plătite.

 

    CAP. IV

    Licitaţia electronica

 

    ART. 38

    (1) În cazul în care licitaţia electronica reprezintă etapa finala a unei proceduri de atribuire care a fost aplicată prin utilizarea integrala a mijloacelor electronice, aceasta poate fi initiata de autoritatea contractantă numai după transmiterea de către SEAP a informaţiilor prevăzute la art. 22 alin. (2).

    (2) În cazul în care licitaţia electronica reprezintă etapa finala a unei proceduri de atribuire care a fost aplicată prin utilizarea parţială a mijloacelor electronice sau la reluarea competitiei dintre operatorii economici care au semnat un acord-cadru, aceasta poate fi initiata numai după introducerea de către autoritatea contractantă în SEAP a informaţiilor solicitate în mod automat de sistemul informatic.

    ART. 39

    Licitaţia electronica se poate organiza numai în măsura în care facilităţile tehnice disponibile în cadrul SEAP permit aplicarea algoritmului de calcul stabilit de autoritatea contractantă.

    ART. 40

    Autoritatea contractantă are obligaţia de a introduce în SEAP informaţii cu privire la numărul de runde ale licitaţiei electronice pe care le organizează, calendarul de desfăşurare a acestora, precum şi elementele ofertei care urmează sa facă obiectul procesului repetitiv de ofertare.

    ART. 41

    (1) Durata unei runde de licitaţie electronica se stabileşte în zile şi este de minimum o zi, iar între runde trebuie sa existe intervale stabilite în zile, a căror durata minima este de o zi.

    (2) Dacă pe parcursul unei runde de licitaţie electronica nu se mai introduc preţuri şi/sau valori noi ale elementelor care fac obiectul procesului repetitiv de ofertare, autoritatea contractantă are dreptul de a decide cu privire la finalizarea licitaţiei electronice fără a mai organiza rundele următoare, dar numai dacă a precizat acest lucru în cadrul informaţiilor prevăzute la art. 40.

    ART. 42

    La licitaţia electronica au dreptul sa participe doar operatorii economici înregistraţi în SEAP conform art. 6 alin. (2) şi cărora le-au fost transmise invitaţii de participare la aceasta faza de către autoritatea contractantă, conform prevederilor art. 165 alin. (2) din ordonanta de urgenta.

    ART. 43

    (1) În orice moment pe parcursul desfăşurării licitaţiilor electronice, sistemul informatic pune la dispoziţia participanţilor la procesul repetitiv de ofertare informaţii necesare acestora pentru a-şi determina poziţia pe care o ocupa în clasament.

    (2) Sistemul informatic pune la dispoziţia participanţilor la procesul repetitiv de ofertare informaţii referitoare la preţuri sau valori noi prezentate în cadrul licitaţiei electronice, precum şi numărul participanţilor la licitaţia electronica respectiva, în situaţia în care autoritatea contractantă a prevăzut la iniţierea acestei faze posibilitatea comunicării acestor informaţii.

    (3) Pe parcursul licitaţiilor electronice, sistemul informatic nu va dezvalui identitatea ofertanţilor participanţi.

    (4) Ofertele depuse în cadrul licitaţiei electronice de către ofertanţii participanţi nu pot decât sa imbunatateasca ofertele depuse anterior organizării acestei faze.

    ART. 44

    (1) La momentul finalizarii licitaţiei electronice, sistemul informatic va pune la dispoziţia autorităţii contractante clasamentul rezultat ca urmare a derulării acestei faze, determinat prin luarea în considerare a ofertelor finale introduse de ofertanţii participanţi şi pe baza criteriului de atribuire stabilit conform prevederilor secţiunii a 3-a a cap. V din ordonanta de urgenta.

    (2) În cazul în care ofertantul declarat admis şi înregistrat în SEAP nu modifica în cadrul fazei de licitaţie electronica elementele ofertei care fac obiectul procesului repetitiv, la stabilirea clasamentului final este luată în considerare oferta depusa de către acesta anterior desfăşurării acestei faze, introdusă în prealabil în SEAP de autoritatea contractantă.

 

    CAP. V

    Catalogul electronic

 

    ART. 45

    (1) În cadrul SEAP, operatorii economici înregistraţi au posibilitatea de a publica un catalog cuprinzând produsele, serviciile sau lucrările pe care le oferă, cu rol de instrument de lucru optional pentru aplicarea prevederilor art. 19 din ordonanta de urgenta.

    (2) În cazul în care publica un astfel de catalog, operatorii economici au obligaţia de a mentiona detalii cu privire la produsele, serviciile sau lucrările oferite, inclusiv preţul, astfel încât autoritatea contractantă sa aibă suficiente informaţii pentru a alege în mod corect şi obiectiv.

    ART. 46

    (1) Autoritatea contractantă, accesand cataloagele publicate în SEAP, are dreptul de a alege dintre produsele, serviciile sau lucrările prezentate în aceste cataloage şi de a transmite în acest scop, prin intermediul SEAP, notificări operatorilor economici care le oferă.

    (2) Notificările prevăzute la alin. (1) trebuie sa conţină informaţii referitoare la:

    a) datele de identificare ale produselor, serviciilor sau lucrărilor solicitate;

    b) cerinţele privind livrarea, prestarea sau executarea;

    c) condiţiile în care urmează sa se efectueze plata.

    ART. 47

    (1) În termen de doua zile de la primirea notificării prevăzute la art. 46 alin. (2), operatorul economic are obligaţia de a transmite prin intermediul SEAP dacă accepta sau nu accepta condiţiile impuse de autoritatea contractantă. Netransmiterea unui răspuns în acest termen echivaleaza cu neacceptarea condiţiilor impuse de autoritatea contractantă.

    (2) În cazul în care operatorul economic accepta condiţiile impuse de autoritatea contractantă, va transmite acesteia, prin intermediul SEAP, oferta ferma pentru furnizarea produselor, prestarea serviciilor sau executarea lucrărilor.

    (3) Autoritatea contractantă va transmite prin intermediul SEAP dacă accepta oferta ferma prevăzută la alin. (2), în termen de cel mult 5 zile de la data transmiterii ofertei ferme de către operatorul economic.

 

    CAP. VI

    Soluţionarea contestaţiilor

 

    ART. 48

    Contestaţiile formulate în legatura cu procedurile şi modalităţile de atribuire aplicate prin utilizarea mijloacelor electronice se soluţionează în conformitate cu dispoziţiile cap. IX din ordonanta de urgenta.

    ART. 49

    În cazul contestaţiilor care vizează acte ale autorităţii contractante în legatura cu o procedura de atribuire aplicată integral prin mijloace electronice, autoritatea contractantă are obligaţia de a comunica în SEAP, prin utilizarea facilităţilor tehnice puse la dispoziţie de sistemul informatic şi nu mai târziu de termenul prevăzut la art. 271 alin. (3) din ordonanta de urgenta, faptul ca procedura de atribuire este suspendată de drept.

    ART. 50

    (1) Responsabilitatea deciziilor şi măsurilor luate în cursul aplicării procedurii de atribuire prin utilizarea mijloacelor electronice revine autorităţii contractante.

    (2) Responsabilitatea pentru corecta funcţionare a SEAP revine operatorului acestui sistem.

    ART. 51

    În cazul în care contestaţia vizează acte emise în legatura cu o procedura de atribuire aplicată integral prin mijloace electronice, autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite operatorului SEAP toate deciziile luate de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, referitoare la contestaţia în cauza, precum şi dispozitivul hotărârilor judecătoreşti în situaţia în care au fost formulate acţiuni în justiţie conform prevederilor ordonanţei de urgenta.

 

    CAP. VII

    Suspendarea dreptului operatorului economic de a participa la proceduri de atribuire din SEAP

 

    ART. 52

    Suspendarea dreptului unui operator economic de a participa la proceduri de atribuire din SEAP se aplica în cazul în care operatorul economic înregistrat în SEAP incalca normele şi procedurile de utilizare şi securitate ale sistemului electronic de achiziţii publice, stabilite de operatorul acestuia.

    ART. 53

    (1) Operatorul SEAP va decide asupra duratei suspendării din sistemul electronic, în funcţie de efectele încălcării normelor şi procedurilor de utilizare şi securitate asupra bunei funcţionari a sistemului informatic, durata care nu poate depăşi 2 ani.

    (2) Operatorul SEAP are obligaţia de a emite decizia de suspendare a unui operator economic în termen de doua zile lucrătoare de la constatarea încălcării normelor şi procedurilor de utilizare şi securitate ale SEAP.

    (3) Decizia de suspendare se publica în SEAP.

    (4) Deciziile de suspendare stabilite de operatorul SEAP conform prevederilor prezentului capitol pot fi contestate în justiţie potrivit <LLNK 12004   554 10 201   0 47>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările ulterioare.

    ART. 54

    Normele şi procedurile de utilizare şi securitate ale SEAP vor fi adoptate prin decizie a operatorului SEAP şi publicate în SEAP în termen de cel mult 20 de zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme.

 

    CAP. VIII

    Tarife

 

    SECŢIUNEA 1

    Tariful de participare

    ART. 55

    Nu se percep tarife pentru următoarele operaţii:

    a) înregistrarea şi reînnoirea înregistrării în SEAP atât a operatorilor economici, cat şi a autorităţilor contractante, astfel cum se prevede la cap. II;

    b) punerea la dispoziţia autorităţilor contractante a formularului specific prevăzut la art. 2, publicarea în SEAP, indiferent de procedura aplicată, a anunţurilor de intenţie, de participare şi de atribuire, precum şi transmiterea acestor anunţuri către Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, de către operatorul SEAP;

    c) consultarea de către orice operator economic a anunţurilor prevăzute la lit. b), precum şi a documentaţiei de atribuire publicate în SEAP conform prevederilor art. 40 alin. (2) lit. a) din ordonanta de urgenta.

    ART. 56

    (1) Pentru a participa la o procedura de atribuire aplicată integral prin utilizarea mijloacelor electronice sau la o licitaţie electronica ca faza finala a unei proceduri de atribuire care nu s-a organizat integral prin mijloace electronice, orice operator economic înregistrat în SEAP are obligaţia sa plătească operatorului acestui sistem informatic un tarif de participare.

    (2) Tariful de participare se achită în avans, operatorul economic neavând dreptul de a participa la procedura respectiva în cazul în care nu plăteşte acest tarif.

    ART. 57

    (1) Cuantumul tarifului de participare este de maximum 20 de lei pentru orice tip de procedura de atribuire aplicată integral prin utilizarea mijloacelor electronice sau pentru licitaţia electronica ca faza finala a unei proceduri de atribuire care nu s-a organizat integral prin mijloace electronice.

    (2) La cuantumul tarifului de participare se adauga taxa pe valoarea adăugată, potrivit legii.

    (3) Tariful de participare se face venit la bugetul operatorului SEAP.

    ART. 58

    (1) Cuantumul efectiv al tarifului de participare, datorat de un operator economic, în conformitate cu prevederile art. 56 alin. (1), pentru participarea la o procedura de atribuire aplicată integral prin utilizarea mijloacelor electronice şi/sau la o licitaţie electronica ca faza finala a unei proceduri de atribuire care nu s-a organizat integral prin mijloace electronice, se stabileşte prin decizie a operatorului SEAP, în funcţie de necesităţile de dezvoltare, operare şi administrare ale sistemului electronic de achiziţii publice şi de cerinţele de securitate adecvate ale acestuia, în limita valorii maxime prevăzute la art. 57 alin. (1).

    (2) Operatorul economic are posibilitatea de a achită tarifele de participare corespunzătoare mai multor proceduri de atribuire aplicate integral prin utilizarea mijloacelor electronice şi/sau mai multor licitaţii electronice ca faze finale ale unor proceduri de atribuire care nu s-au organizat integral prin mijloace electronice, la care estimeaza ca urmează sa participe.

    (3) Operatorul SEAP, prin decizie, poate acorda reduceri ale tarifului de participare în situaţia în care operatorul economic optează sa participe la un număr determinat de proceduri de atribuire aplicate prin utilizarea mijloacelor electronice şi/sau de licitaţii electronice ca faze finale ale unor proceduri de achiziţii publice care nu s-au organizat integral prin mijloace electronice.

    (4) Operatorul SEAP, prin decizie, poate acorda operatorilor economici posibilitatea de a participa, în mod gratuit, la un număr determinat de proceduri de atribuire aplicate integral prin utilizarea mijloacelor electronice şi/sau de licitaţii electronice ca faze finale ale unor proceduri de achiziţii publice care nu s-au organizat integral prin mijloace electronice.

    (5) Deciziile prevăzute la alin. (1), (3) şi (4) se publica în SEAP.

    ART. 59

    (1) Operatorul economic are dreptul de a participa la orice procedura de atribuire aplicată integral prin mijloace electronice sau la orice licitaţie electronica, pentru care a achitat tariful de participare, pe toată perioada în care este înregistrat în SEAP.

    (2) Operatorul economic nu are dreptul de a solicita restituirea sumelor achitate cu titlu de tarif de participare, aferente procedurilor de atribuire aplicate integral prin utilizarea mijloacelor electronice şi/sau licitaţiilor electronice la care nu mai intenţionează sa participe.

    ART. 60

    (1) Pentru a publica produsele, serviciile sau lucrările pe care le oferă conform prevederilor art. 45, orice operator economic înregistrat în SEAP are obligaţia sa plătească operatorului acestui sistem informatic un tarif de participare pentru publicarea în catalog.

    (2) Tariful de participare pentru publicarea în catalog se achită în avans.

    (3) După plata tarifului de participare pentru publicarea în catalog, operatorul SEAP pune la dispoziţie oricărui operator economic o poziţie în catalog care îi va permite acestuia publicarea în catalog a unui produs, serviciu sau lucrare pentru o perioada de 2 ani.

    (4) Perioada prevăzută la alin. (3) se calculează de la data la care operatorul SEAP permite operatorului economic publicarea unui produs, serviciu sau unei lucrări în cadrul unei poziţii din catalog.

    (5) La expirarea perioadei prevăzute la alin. (3), în condiţiile în care operatorul economic nu achită un nou tarif de participare pentru publicarea în catalog, poziţia respectiva va fi radiată automat.

    ART. 61

    (1) Cuantumul tarifului de participare pentru publicarea în catalog este de maximum 2 lei pentru o poziţie din catalog.

    (2) La cuantumul tarifului de participare pentru publicarea în catalog se adauga taxa pe valoarea adăugată, potrivit legii.

    (3) Operatorul economic are posibilitatea de a achită tarifele de participare pentru publicarea în catalog, corespunzătoare mai multor poziţii de catalog.

    (4) Tariful de participare pentru publicarea în catalog se face venit la bugetul operatorului SEAP.

    ART. 62

    (1) Cuantumul efectiv al tarifului de participare pentru publicarea în catalog, datorat de un operator economic, se stabileşte prin decizie a operatorului SEAP, în funcţie de necesităţile de dezvoltare, operare şi administrare ale SEAP şi de cerinţele de securitate adecvate ale acestuia, în limita valorii maxime prevăzute la art. 61 alin. (1).

    (2) Operatorul SEAP, prin decizie, poate acorda operatorilor economici posibilitatea de a publica în catalog produse, servicii sau lucrări în mod gratuit, în limita a 50 de poziţii de catalog.

    (3) Deciziile prevăzute la alin. (1) şi (2) se publica în SEAP.

    ART. 63

    Operatorul economic nu are dreptul de a solicita restituirea sumelor achitate cu titlu de tarif de participare pentru publicarea în catalog, aferente poziţiilor în care nu a publicat sau nu mai intenţionează sa publice produse, servicii sau lucrări.

 

    SECŢIUNEA a 2-a

    Tariful de utilizare

    ART. 64

    (1) Orice autoritate contractantă care a declansat în SEAP o procedura de atribuire aplicată integral prin utilizarea mijloacelor electronice sau o licitaţie electronica are obligaţia sa plătească operatorului SEAP un tarif de utilizare al cărui cuantum este stabilit în funcţie de numărul şi de tipul procedurii derulate prin mijloace electronice în SEAP. În cazul unei achiziţii pe loturi, tariful este perceput pentru o singura procedura de atribuire.

    (2) În funcţie de tipul procedurii de atribuire aplicate prin utilizarea mijloacelor electronice, declansata în SEAP, orice autoritate contractantă datorează:

    a) 80 lei în cazul unei proceduri de licitaţie deschisă sau de licitaţie restrânsă, aplicată integral prin utilizarea mijloacelor electronice, chiar dacă aceasta include sau nu include o faza finala de licitaţie electronica;

    b) 50 lei în cazul unei proceduri de cerere de oferta, aplicată integral prin utilizarea mijloacelor electronice, chiar dacă aceasta include sau nu include o faza finala de licitaţie electronica.

    (3) Pentru organizarea unei licitaţii electronice cu faza finala a unei proceduri de atribuire care nu s-a organizat integral prin mijloace electronice sau la reluarea competitiei dintre operatorii economici care au semnat un acord-cadru, orice autoritate contractantă datorează un tarif de utilizare de 50 lei, numărul de runde organizate neavând relevanta la stabilirea tarifului respectiv.

    (4) În cazul achiziţionării pe baza catalogului electronic prin utilizarea mijloacelor electronice, orice autoritate contractantă datorează un tarif de utilizare de 5 lei.

    (5) La cuantumul tarifului de utilizare determinat potrivit alin. (2), (3) şi (4) se adauga taxa pe valoarea adăugată, potrivit legii.

    (6) La individualizarea tarifului de utilizare se au în vedere situaţiile prevăzute la alin. (2), (3) şi (4), chiar dacă acestea au fost finalizate sau nu au fost finalizate prin atribuirea de contracte de achiziţii publice.

    (7) Tariful de utilizare se face venit la bugetul operatorului SEAP.

    ART. 65

    (1) Plata tarifului de utilizare a SEAP se efectuează semestrial în baza deciziei titlu de creanta emise de operatorul SEAP şi a facturii anexate la aceasta.

    (2) Operatorul SEAP are obligaţia de a emite decizia titlu de creanta şi factura pentru tariful de utilizare datorat pentru achiziţiile prevăzute la art. 64 alin. (2), (3) şi (4), care au fost iniţiate în cadrul primului semestru al anului, pana la data de 15 august a anului în curs, iar pentru cele iniţiate în cadrului celui de-al doilea semestru al anului, pana la data de 15 februarie a anului următor.

    (3) Deciziile şi facturile prevăzute la alin. (2) vor fi transmise autorităţilor contractante în termen de 10 zile lucrătoare de la emiterea acestora, fie prin posta cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, fie prin alte mijloace ce asigura transmiterea textului actului şi confirmarea primirii acestuia.

    (4) Autorităţile contractante au obligaţia de a plati tariful de utilizare pana la data de 20 septembrie a anului în curs, pentru tariful de utilizare aferent primului semestru, şi, respectiv, pana la data de 20 martie a anului viitor, pentru tariful de utilizare aferent celui de-al doilea semestru.

    ART. 66

    Operatorul SEAP are obligaţia de a pune la dispoziţie oricărei autorităţi contractante, la solicitarea acesteia, situaţia privind numărul şi tipul de proceduri de atribuire aplicate prin utilizarea mijloacelor electronice, care a stat la baza individualizarii tarifului de utilizare.

 

    CAP. IX

    Dispoziţii tranzitorii şi finale

 

    ART. 67

    În vederea informării tuturor persoanelor interesate, operatorul SEAP are obligaţia de a publica prezentele norme SEAP.

    ART. 68

    (1) Funcţionarea SEAP este asigurata din punct de vedere tehnic de către operatorul SEAP, în mod etapizat, după cum urmează:

    a) începând cu data intrării în vigoare a prezentelor norme, sunt disponibile oricărui solicitant, indiferent dacă acesta este autoritate contractantă sau operator economic, procedurile de înregistrare şi de reinnoire a înregistrării, prevăzute la cap. II;

    b) în cel mult 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme, sunt disponibile facilităţile tehnice pentru publicarea anunţurilor de intenţie, de participare, de atribuire şi pentru asigurarea accesului direct şi nerestrictionat al oricărui operator economic la documentaţia de atribuire, transmisă de autoritatea contractantă către SEAP sub forma unui fisier electronic;

    c) în cel mult 45 de zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme, sunt disponibile facilităţile tehnice pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 49 alin. (1), (2) şi

    (3) din ordonanta de urgenta, pentru aplicarea, integral prin utilizarea mijloacelor electronice, a procedurii de cerere de oferte şi pentru achiziţionarea directa de către orice autoritate contractantă, prin intermediul catalogului electronic;

    d) în cel mult 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme, sunt disponibile facilităţile tehnice pentru utilizarea licitaţiilor electronice.

    e) în cel mult 120 de zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme, sunt disponibile facilităţile tehnice pentru aplicarea, integral prin utilizarea mijloacelor electronice, a procedurilor de licitaţie deschisă şi licitaţie restrânsă.

    (2) Pana la data de 1 iunie 2007, operatorul SEAP are obligaţia de a prezenta Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice şi Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei proiectul tehnic aferent realizării sistemelor de achiziţie dinamice, astfel cum este prevăzut în cadrul secţiunii a 2-a a cap. IV din ordonanta de urgenta, în scopul adoptării normelor de aplicare specifice pentru punerea în practica a acestei modalităţi speciale de atribuire a contractelor de achiziţie publica.

    ART. 69

    (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2007, orice autoritate contractantă are obligaţia de a transmite spre publicare anunţurile de intenţie, de participare şi de atribuire către operatorul SEAP.

    (2) Autoritatea contractantă are dreptul de a transmite spre publicare un anunţ de atribuire în SEAP numai în condiţiile publicării anterioare în SEAP a anunţului de participare pentru procedura de atribuire corespunzătoare.

    ART. 70

    Operatorul SEAP are obligaţia de a respecta principiile nediscriminarii şi tratamentului egal atunci când acorda reducerile şi gratuitatile prevăzute la art. 58 alin. (3) şi (4), precum şi la art. 62 alin. (2).

    ART. 71

    (1) În scopul instruirii personalului autorităţilor contractante şi operatorilor economici în domeniul organizării achiziţiilor publice prin mijloace electronice şi cu privire la utilizarea SEAP, operatorul acestui sistem informatic are dreptul de a organiza cursuri de pregătire.

    (2) Perioadele şi condiţiile în care se organizează cursurile de pregătire se publica în SEAP.

    (3) Tarifele care vor fi percepute pentru organizarea cursurilor de pregătire vor fi stabilite prin decizie a operatorului SEAP şi vor fi publicate în SEAP.

    (4) Tarifele percepute pentru organizarea cursurilor de pregătire se fac venit la bugetul operatorului SEAP.

    ART. 72

    (1) Pentru licitaţiile electronice iniţiate anterior datei intrării în vigoare a ordonanţei de urgenta, se vor percepe tarifele de utilizare în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare la data initierii acestora.

    (2) Tarifele de participare achitate de operatorii economici anterior datei intrării în vigoare a ordonanţei de urgenta, fără a participa la procedurile de atribuire organizate prin sistemul electronic, se restituie de către operatorul SEAP, la solicitarea acestora.

    ART. 73

    Prevederile prezentelor norme se completează cu prevederile <LLNK 12006   925 20 301   0 33>Hotărârii Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publica din <LLNK 12006    34180 301   0 45>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publica, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 74

    (1) Prezentele norme intra în vigoare la 5 zile de la data publicării acestora în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    (2) Tarifele prevăzute în cuprinsul cap. VIII vor fi percepute începând cu data de 1 ianuarie 2007.

    (3) Pana la data de 1 ianuarie 2007, operatorii economici au dreptul de a publica produse, servicii sau lucrări în cataloagele prevăzute la art. 45, în limita a 50 de poziţii de catalog

                                      ----

 

 

 

 

 

Niciun comentariu:

 
google analytics