Informatii privind elaborarea si prezentarea ofertei in vederea achizitiei de servicii pentru activitatea de reglementare in constructii, amenajarea teritoriului, urbanism si habitat
Informatii generale:
informatii generale referitoare la aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achizitie publica, destinate ofertantilor interesati sa participe la procedura aplicata pentru atribuirea contractelor de servicii privind elaborarea reglementarilor tehnice in constructii.
Informatiile din aceasta sectiune sunt completate , adaptate si detaliate in cadrul sectiunii II, care devin obligatorii atat pentru autoritatea contractanta cat si pentru ofertanti pe toata perioada de aplicare a procedurii pentru atribuirea contractului de achizitie publica.
A. Introducere
A1. Informatii privind autoritatea contractanta
A1.1. Informatiile privind autoritatea contractanta, precum si sursele de finantare asigurate pentru indeplinirea contractului sunt prezentate in Fisa de date achizitiei.
A2. Scopul aplicarii procedurii
A.2.1. Autoritatea contractanta invita persoanele juridice interesate sa depuna oferte in scopul atribuirii contractului pentru prestarea serviciilor descrise in Fisa de date a achizitiei si in Caietul de sarcini.
A.2.2. pentru atribuirea acestui contract de achizitie publica se aplica procedura indicata in Fisa de date achizitiei.
A 3. Principii care stau la baza atribuirii contractului de achizitie publica:
A.4.1. Atribuirea contractului de achizitie publica se realizeaza in conformitate cu prevederile actelor normative indicate Fisa de date achizitiei.
B. Calificarea ofertantilor
B 1. Eligibilitate
B.1.1. Orice persoana juridica romana sau straina are dreptul de participa la procedura pentru atribuirea contractului de achizitie publica.
B.1.2. Poate fi exclus dintr-o procedura pentru atribuirea contractului de achizitie publica, respectiv nu este eligibil, orice ofertant care se afla in oricare dintre urmatoarele situatii:
- este in stare de faliment ori lichidare, afacerile ii sunt administrate de un judecator sindic sau activitatile sale comerciale sunt suspendate ori este intr-o situatie similara cu cele mentionate anterior, reglementata prin lege;
- face obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa in una dintre situatiile prevazute la lit. a)
- nu si-a indeplinit obligatiile exigibile de plata a impozitelor si taxelor catre stat, inclusiv cele locale, precum si a contributiei pentru asigurarile sociale de stat;
- furnizeaza informatii false in documentele prezentate;
- a comis o grava greseala in materie profesionala; sau nu si-a indeplinit obligatiile asumate printr-un alt contract de achizitie publica, in masura in care autoritatea contractanta poate aduce ca dovada mijloace probante in acest sens.
B.1.3. Ofertantul trebuie sa prezinte documentele care dovedesc eligibilitatea, astfel cum se precizeaza in Fisa de date a achizitiei.
B.1.4. Persoanele juridice, care au participat in orice fel la intocmirea documentatiei pentru elaborarea si prezentarea ofertei sau care fac parte din comisia de evaluare constituita pentru atribuirea contractului de achizitie publica, nu au dreptul sa aiba calitatea de ofertant, ofertant asociat si nici de subcontractant (inclusiv angajat al acestora, cu carnet de munca sau pe baza de conventie civila), sub sanctiunea nulitatii contractului in cauza.
B.1.5. Mai multe persoane juridice sau fizice au dreptul de a se asocia in scopul depunerii unei oferte comune.
B.1.6. Filialele agentilor economici, cu personalitate juridica si inregistrate in conformitate cu prevederile de la B.2.1, au dreptul de a participa la procedura pentru atribuirea contractului de achizitie publica in nume propriu si, in acest scop, trebuie sa prezinte documente care dovedesc eligibilitatea, inregistrarea, capacitatea tehnica si capacitatea economico-financiara, proprii filialei.
B.2. Inregistrare
B.2.1. Autoritatea contractanta are dreptul de a solicita oricarui ofertant sa prezinte dovada din care sa rezulte o forma de inregistrare ca persoana juridica sau de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile legale din Romania .
B.2.2. Ofertantul trebuie sa prezinte documentele care dovedesc inregistrarea, astfel cum se precizeaza in Fisa de date a achizitiei.
B.3. Capacitate tehnica si economico-financiara
B.3.1. Autoritatea contractanta are dreptul de a solicita ofertantilor ca acestia sa faca dovada capacitatii tehnice si capacitatii economico-financiare de care dispun pentru indeplinirea contractului.
B.3.2. Ofertantul trebuie sa prezinte documentele care dovedesc capacitatea tehnica si capacitatea economico-financiara, astfel cum se precizeaza in Fisa de date a achizitiei.
B.4. Cerinte minime de calificare
B.4.1. Fiecare ofertant trebuie sa faca dovada ca indeplineste cerintele minime de calificare; aceste cerinte minime sunt prevazute in Fisa de date a achizitiei.
B.4.2. In cazul asocierii mai multor prestatori cerintele privind eligibilitatea, inregistrarea si, trebuie sa fie indeplinite de fiecare asociat, iar celelalte cerinte privind capacitatea tehnica si capacitatea economico-financiara trebuie sa fie indeplinite prin cumul de grupul de asociati.
C. Elaborarea ofertei
C.1. Costul asociat elaborarii si prezentarii ofertei
C.1.1. Ofertantul va suporta toate costurile asociate documentelor de calificare (documente care dovedesc eligibilitatea, inregistrarea, capacitatea tehnica si capacitatea economico-financiara), iar autoritatea contractanta nu va fi responsabila sau raspunzatoare pentru costurile respective decat in cazul prevazut la art. 96 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice.
C.2. Limba de redactare a ofertei
C.2.1. Oferta si documentele care o insotesc trebuie sa fie redactate in limba specificata in Fisa de date a achizitiei.
C.3. Perioada de valabilitate a ofertei
C.3.1. Ofertantul are obligatia de a mentine oferta valabila pe toata perioada de valabilitate prevazuta in Fisa de date a achizitiei.
Orice oferta valabila pentru o perioada mai mica decat cea prevazuta in Fisa de date a achizitiei va fi respinsa de comisia de evaluare ca fiind necorespunzatoare.
C.3.2. Autoritatea contractanta are dreptul de a solicita ofertantilor, in circumstante exceptionale, inainte de expirarea perioadei de valabilitate a ofertei, prelungirea acestei perioade.
In cazul extinderii perioadei de valabilitate a ofertei perioada de valabilitate a garantiei pentru participare va fi prelungita in mod corespunzator. In orice situatie autoritatea contractanta nu are dreptul de a solicita prelungirea perioadei de valabilitate a ofertei cu mai mult de 30 de zile.
C.3.3. Ofertantul are obligatia de a comunica autoritatii contractante daca este sau nu este de acord cu prelungirea perioadei de valabilitate a ofertei.
C.3.4. Ofertantul care nu este de acord cu prelungirea perioadei de valabilitate a ofertei se considera ca si-a retras oferta, fara ca acest fapt sa atraga pierderea garantiei pentru participare.
C.4. Documentele ofertei
C.4.1. Oferta elaborata de ofertant trebuie sa cuprinda:
- Propunerea tehnica
Ofertantul va elabora propunerea tehnica astfel incat aceasta sa respecte in totalitate cerintele prevazute in Caietul de sarcini.
- Propunerea financiara
Ofertantul va elabora propunerea financiara astfel incat aceasta sa furnizeze toate informatiile cu privire la pret, tarif, precum si la alte conditii financiare si comerciale legate de obiectul contractului de achizitie publica.
C.5. Documentele care insotesc oferta
C.5.1. Scrisoarea de inaintare
Ofertantul trebuie sa prezinte scrisoarea de inaintare in conformitate cu modelul (Formularul F1) prevazut in sectiunea IV .
C.5.2. Imputernicirea
Oferta trebuie sa fie insotita de imputernicirea scrisa prin care semnatarul ofertei este autorizat sa angajeze ofertantul in procedura pentru atribuirea contractului de achizitie publica.
C.5.3. Garantia pentru participare
Ofertantul trebuie sa prezinte garantia pentru participare in conformitate cu prevederile referitoare la cuantumul si forma de prezentare a acesteia, astfel cum sunt precizate in Fisa de date a achizitiei.
C.5.4. Documentele de calificare
Ofertantul trebuie sa prezinte documentele care dovedesc eligibilitatea, inregistrarea, respectiv capacitatea tehnica si capacitatea economico-financiara, dupa cum se precizeaza la B.1.3, B.2.2 si B.3.2.
C.6. Propunerea tehnica
C.6.1. Ofertantul are obligatia de a face dovada conformitatii serviciilor cu cerintele prevazute in Caietul de sarcini.
In acest scop, intrucat reglementarile tehnice in constructii, urbanism, amenajarea teritoriului si habitat, devin acte cu caracter de directivare, a caror aplicare este obligatorie in vederea asigurarii cerintelor de calitate in constructii si a mediului construit, propunerea tehnica va contine, in functie de cerintele prevazute in Fisa de date a achizitiei:
- precizarea activitatilor specifice necesare elaborarii : realizarea de cercetari, testari, documentatii, studii, audit, banci de date, prototipuri;
- nota explicativa care sa contina date despre : necesitatea si oportunitatea reglementarii si obiectivele propuse, situatia pe plan international si national, armonizarea cu reglementarile europene, bibliografie.
- o descriere detaliata a metodologiei si a planului de lucru conceput pentru prestarea serviciilor;
- activitatile si sarcinile concrete care vor fi incredintate personalului implicat in indeplinirea contractului, precum si graficul de timp prevazut pentru indeplinirea activitatilor si sarcinilor respective;
- alte informatii considerate semnificative pentru evaluarea corespunzatoare a propunerii tehnice.
C.7. Propunerea financiara
C.7.1. Ofertantul trebuie sa prezinte formularul de oferta indicat in sectiunea IV (Formularul 2), care reprezinta elementul principal al propunerii financiare.
C.7.2. Ofertantul va evidentia, daca in Fisa de date a achizitiei nu se prevede altfel, grupul de lucru propus, inclusiv colaboratorii, devizul de cheltuieli, defalcat pe activitati si/sau pe faze .
C.8. Garantia pentru participare
C.8.1. Ofertantul trebuie sa constituie garantia pentru participare in cuantumul si pentru o perioada de valabilitate, astfel cum sunt prevazute acestea in Fisa de date a achizitiei.
C.8.2. Garantia pentru participare este necesara pentru a proteja autoritatea contractanta fata de riscul unui eventual comportament necorespunzator al ofertantului, in sensul prevederilor de la C.8.5, pe intreaga perioada derulata pana la semnarea contractului de achizitie publica.
C.8.3. Garantia pentru participare se exprima in lei si poate fi constituita prin ordin de plata in contul autoritatii contractante, file CEC etc.
C.8.4. Ofertele care nu sunt insotite de dovada constituirii garantiei pentru participare vor fi respinse si returnate la deschidere.
C.8.5. Autoritatea contractanta are dreptul de a vira garantia pentru participare in bugetul propriu, ofertantul pierzand suma constituita, atunci cand acesta din urma se afla in oricare dintre urmatoarele situatii:
a) isi retrage oferta in perioada de valabilitate a acesteia;
b) oferta sa fiind stabilita castigatoare, nu constituie garantia de buna executie in perioada de valabilitate a ofertei in care urmeaza sa se semneze contractul;
c) oferta sa fiind stabilita castigatoare, refuza sa semneze contractul de achizitie publica in perioada de valabilitate a ofertei.
C.8.6. Garantia pentru participare, constituita de ofertantul a carui oferta a fost stabilita ca fiind castigatoare, se returneaza de catre autoritatea contractanta in cel mult 3 zile lucratoare de la data semnarii contractului de achizitie publica.
C.8.7. Garantia pentru participare, constituita de ofertantii ale caror oferte nu au fost stabilite ca fiind castigatoare, se returneaza de catre autoritatea contractanta imediat dupa semnarea contractului, dar nu mai tarziu de 3 zile lucratoare de la data expirarii perioadei de valabilitate a ofertei.
C.9. Dreptul de a solicita clarificari
C.9.1. Orice prestator care a obtinut un exemplar din documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei are dreptul de a solicita in scris clarificari despre elementele cuprinse in aceasta.
C.9.2. Autoritatea contractanta are obligatia de a transmite raspuns la orice solicitare de clarificari, dar numai acelor solicitari primite cu cel putin 8 zile inainte de data limita pentru depunerea ofertelor, in cazul aplicarii procedurii licitatiei deschise;
C.9.3. Autoritatea contractanta are obligatia de a transmite raspunsul la solicitarile de clarificari cu cel putin 6 zile inainte de data limita pentru depunerea ofertelor, in cazul prevazut la C.9.2 lit. a).
Continutul raspunsului privind clarificarile va fi transmis tuturor prestatorilor care au obtinut un exemplar din documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei, fara a fi dezvaluita identitatea celui care a solicitat clarificarile respective.
D. Prezentarea ofertelor
D.1. Data limita si modalitati pentru depunerea ofertei
D.1.1. Ofertantul trebuie sa ia toate masurile astfel incat oferta sa fie primita si inregistrata de catre autoritatea contractanta pana la data limita pentru depunere, stabilita in anuntul sau in invitatia de participare.
D.1.2. Ofertele pot fi transmise prin posta sau depuse direct de catre ofertant la adresa indicata in anuntul de participare. Indiferent de modalitatea de depunere/transmitere ofertantul isi asuma riscurile transmiterii ofertei, inclusiv forta majora
D.1.3. Autoritatea contractanta are dreptul de a decala data limita pentru depunerea ofertei, caz in care aceasta va comunica noua data limita, in scris, cu cel putin 6 zile inainte de data limita stabilita initial, tuturor prestatorilor care au obtinut un exemplar al documentatiei pentru elaborarea si prezentarea ofertei.
D.2. Modul de prezentare
D.2.1. Ofertantul trebuie sa prezinte un exemplar al ofertei si al documentelor care o insotesc, in original, conform prevederilor cuprinse in Fisa de date a achizitiei.
D.2.2. Originalul trebuie sa fie tiparit sau scris cu cerneala neradiabila si vor fi semnate pe fiecare pagina de reprezentantul/reprezentantii autorizat/autorizati corespunzator sa angajeze ofertantul in contract. In cazul documentelor emise de institutii/organisme oficiale abilitate in acest sens documentele respective trebuie sa fie semnate si parafate conform prevederilor legale.
D.2.3. Orice stersatura, adaugare, interliniere sau scris peste cel dinainte sunt valide doar daca sunt vizate de catre persoana/persoanele autorizata/autorizate sa semneze oferta.
Observatie: In cazul in care, din motive obiective, ofertantul nu are posibilitatea de a prezenta in original anumite documente emise de institutii/organisme oficiale, comisia de evaluare are obligatia de a stabili o data limita pentru demonstrarea conformitatii cu originalul a copiilor prezentate.
D.3. Sigilarea si marcarea ofertei
D.3.1. Ofertantul trebuie sa sigileze originalul in plicuri separate, marcand corespunzator plicurile cu "ORIGINAL". Plicurile se vor introduce intr-un plic exterior, inchis corespunzator si netransparent.
D.3.2. Plicurile interioare trebuie sa fie marcate cu denumirea si adresa ofertantului, pentru a permite returnarea ofertei fara a fi deschisa, in cazul in care oferta respectiva este declarata intarziata. Propunerea tehnica, propunerea financiara si, daca este cazul, documentele de calificare se vor introduce, dupa cum este prevazut in Fisa de date a achizitiei, in plicuri distincte, marcate corespunzator.
D.3.3. Plicul exterior trebuie sa fie marcat cu adresa autoritarii contractante si cu inscriptia "A NU SE DESCHIDE INAINTE DE DATA..., ORA...".
D.3.4. Daca plicul exterior nu este marcat conform prevederilor de la D.3.3, autoritatea contractanta nu isi asuma nici o responsabilitate pentru ratacirea ofertei.
D.4. Modificarea si retragerea ofertei
D.4.1. Orice ofertant are dreptul de a-si modifica sau de a-si retrage oferta numai inainte de data limita stabilita pentru depunerea ofertei si numai printr-o solicitare scrisa in acest sens.
D.4.2. In cazul in care ofertantul doreste sa opereze modificari in oferta deja depusa, acesta are obligatia de a asigura primirea si inregistrarea modificarilor respective de catre autoritatea contractanta pana la data limita pentru depunerea ofertelor.
Pentru a fi considerate parte a ofertei modificarile trebuie prezentate in conformitate cu prevederile de la D.1-D.3, cu amendamentul ca pe plicul exterior se va marca in mod obligatoriu si inscriptia "MODIFICARI".
D.4.3. Ofertantul nu are dreptul de a-si retrage sau de a-si modifica oferta dupa expirarea datei limita stabilite pentru depunerea ofertelor, sub sanctiunea excluderii acestuia de la procedura pentru atribuirea contractului de achizitie publica si a pierderii garantiei pentru participare.
D.5. Oferte intarziate
D.5.1. Oferta care este depusa/transmisa la o alta adresa a autoritatii contractante decat cea stabilita in anuntul sau in invitatia de participare ori care este primita de catre autoritatea contractanta dupa expirarea datei limita pentru depunere se returneaza nedeschisa.
D.6. Oferte alternative
D.6.1. Nu se depun oferte alternative.
D.7. Oferta comuna
D.7.1. Mai multe persoane juridice sau fizice au dreptul de a se asocia si de a depune oferta comuna, fara a fi obligate sa isi prezinte asocierea intr-o forma legalizata. Fiecare dintre acestea isi asuma obligatia pentru oferta comuna si raspunde pentru orice consecinte ale viitorului contract de achizitie publica.
D.7.2. Autoritatea contractanta are dreptul de a solicita ca asocierea sa fie legalizata inainte de semnarea contractului, in cazul in care oferta comuna este declarata castigatoare.
D.7.3. Asociatii desemneaza din randul lor pe cel care, in cazul atribuirii contractului de achizitie publica, ii reprezinta in raporturile cu autoritatea contractanta, in calitate de lider de asociatie.
D.8. Interdictia de a depune mai multe oferte
D.8.1. Ofertantul nu are dreptul de a depune decat o singura oferta de baza. Ofertantii asociati nu au dreptul de a depune alte oferte, in mod individual, pe langa oferta comuna.
D.8.2. Persoanele juridice sau fizice nominalizate ca subcontractanti in cadrul uneia sau mai multor oferte nu au dreptul de a depune oferta in nume propriu sau in asociere.
D.8.3. Orice oferta pentru care se constata nerespectarea prevederilor de la D.8.1 sau D.8.2 va fi respinsa.
E. Deschiderea si evaluarea ofertelor
E.1. Deschiderea ofertelor
E.1.1. Deschiderea ofertelor se va face de catre comisia de evaluare la data si in locul indicate in anuntul sau in invitatia de participare. Orice ofertant are dreptul de a fi prezent, prin reprezentantii sai, la deschidere.
E.1.2. Nici o oferta nu poate fi respinsa la deschidere, cu exceptia ofertelor care se returneaza nedeschise, conform prevederilor de la D.5, precum si a celor care nu fac dovada constituirii garantiei pentru participare
E.1.3. Comisia de evaluare va intocmi un proces-verbal de deschidere care urmeaza sa fie semnat atat de catre membrii comisiei, cat si de catre reprezentantii ofertantilor care sunt prezenti la deschiderea ofertelor. Fiecare membru al comisiei de evaluare si fiecare ofertant care a semnat procesul-verbal de deschidere au dreptul de a primi o copie de pe acesta
E.2. Confidentialitate
E.2.1. Autoritatea contractanta are obligatia de a pastra confidentialitatea asupra continutului ofertei, precum si asupra oricarei informatii privind ofertantul, a carei dezvaluire ar putea aduce atingere dreptului acestuia de a-si proteja proprietatea intelectuala sau secretele comerciale.
In cazul atribuirii unui contract de proiectare a lucrarilor de constructii autoritatea contractanta are obligatia de a pastra confidentialitatea asupra continutului ofertei inclusiv dupa atribuirea contractului, pe toata perioada de pastrare a dosarului achizitiei.
E.2.2. Comisia de evaluare nu are dreptul de a dezvalui ofertantilor sau altor persoane neimplicate oficial in procedura de atribuire a contractului de achizitie publica informatii legate de propria activitate pana cand nu a fost comunicat rezultatul aplicarii procedurii respective.
E.3. Frauda si coruptie
E.3.1. Ofertantul nu are dreptul de a influenta sau de a incerca sa influenteze comisia de evaluare in procesul de examinare si evaluare a ofertelor sau in decizia de stabilire a ofertei castigatoare, sub sanctiunea excluderii acestuia de la procedura aplicata pentru atribuirea contractului de achizitie publica.
E.3.2. Nici un ofertant nu are dreptul de a contacta comisia de evaluare asupra nici unei probleme legate de oferta sa, din momentul deschiderii ofertelor pana in momentul atribuirii contractului de achizitie publica.
Ofertantul are dreptul de a aduce clarificari la oferta si/sau la documentele care insotesc oferta numai ca urmare a unei solicitari scrise din partea comisiei de evaluare.
E.3.3. Comisia de evaluare are obligatia de a exclude orice ofertant in cazul in care se dovedeste ca acesta a fost sau este angajat in practici corupte ori frauduloase in legatura cu procedura aplicata pentru atribuirea contractului de achizitie publica.
E.4. Examinarea documentelor care insotesc oferta
E.4.1. Fiecare ofertant trebuie sa indeplineasca conditiile referitoare la eligibilitate si inregistrare, precum si cerintele solicitate privind capacitatea tehnica si capacitatea economico-financiara.
Orice ofertant care indeplineste in totalitate cerintele minime corespunzatoare criteriilor de calificare este considerat ofertant calificat.
E.5. Examinarea ofertelor
E.5.1. Ofertele vor fi examinate de catre comisia de evaluare.
E.5.2. Comisia de evaluare are obligatia de a stabili care sunt clarificarile necesare pentru evaluarea fiecarei oferte, precum si perioada acordata pentru transmiterea clarificarilor.
E.5.3. In cazul unei oferte care are un pret aparent neobisnuit de scazut in raport cu serviciul care urmeaza sa fie prestat, comisia de evaluare are obligatia de a solicita, in scris si inainte de a lua o decizie de respingere a acelei oferte, detalii si precizari pe care le considera relevante cu privire la oferta, precum si de a verifica raspunsurile care justifica pretul respectiv.
E.5.4. Comisia de evaluare are dreptul de a respinge o oferta in oricare dintre urmatoarele cazuri:
- oferta nu respecta cerintele prevazute in documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei;
- ofertantul nu transmite in perioada precizata de catre comisia de evaluare clarificarile solicitate;
- ofertantul modifica, prin clarificarile pe care le prezinta, continutul propunerii tehnice si/sau al propunerii financiare, cu exceptia situatiei in care modificarea este determinata de corectarea erorilor aritmetice;
- oferta contine propuneri referitoare la clauzele contractuale, propuneri care sunt in mod evident dezavantajoase pentru autoritatea contractanta;
- explicatiile solicitate conform E.5.3 nu sunt concludente si/sau nu sunt sustinute de documentele justificative cerute de comisia de evaluare.
E.6.1. Singura modificare a continutului propunerii financiare care este permisa in oferta, fara a atrage implicatiile de la E.5.4 lit. c), este corectarea erorilor aritmetice.
E.6.2. Erorile aritmetice se corecteaza dupa cum urmeaza:
a) daca exista o discrepanta intre pretul unitar si pretul total (care este obtinut prin multiplicarea pretului unitar cu cantitatea totala), se va lua in considerare pretul unitar, iar pretul total va fi corectat in mod corespunzator;
b) daca exista o discrepanta intre litere si cifre, se va lua in considerare valoarea exprimata in litere, iar valoarea exprimata in cifre va fi corectata in mod corespunzator.
E.6.3. Comisia de evaluare are dreptul de a corecta erorile aritmetice numai cu acceptul ofertantului. Daca ofertantul nu accepta corectarea acestor erori, oferta sa va fi considerata necorespunzatoare si, in consecinta, va fi respinsa .
E.7. Criteriul aplicat pentru atribuirea contractului de servicii
E.7.1. Criteriul pe baza caruia se atribuie contractul de achizitie publica este prevazut in Fisa de date a achizitiei si nu poate fi schimbat pe toata durata de aplicare a procedurii de atribuire a contractului respectiv.
E.7.2. Criteriul mentionat la E.7.1 poate fi numai oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere tehnico-economic.
E.8. Evaluarea ofertelor
E.8.1. Evaluarea ofertelor si, in urma acestei evaluari, stabilirea ofertei castigatoare se realizeaza de catre comisia de evaluare, avand in vedere incadrarea in perioada de valabilitate a ofertelor, precum si criteriul aplicat pentru atribuirea contractului de achizitie publica.
E.8.2. In cazul in care atribuirea contractului de achizitie publica se face pe baza criteriului mentionat la E.7.2 evaluarea ofertelor consta in acordarea pentru fiecare oferta a unui punctaj rezultat ca urmare a aplicarii algoritmului de calcul descris in Fisa de date a achizitiei.
Clasamentul pe baza caruia se stabileste oferta castigatoare se intocmeste in ordinea descrescatoare a punctajului acordat.
E.8.3. Preturile care se compara in scopul intocmirii clasamentului sunt preturile ofertate pentru prestarea integrala a serviciilor, exclusiv T.V.A.
In cazul in care specificul contractului de servicii nu permite estimarea si cotarea pretului total al prestatiei,in Fisa de date a achizitiei se va preciza ca baza de comparare a ofertelor o reprezinta:
a) tariful prestatiei, daca obiectul contractului este prestarea unui singur tip de operatiune clar definita; sau
b) un tarif mediu, care se va calcula - exclusiv in scopul compararii - prin insumarea ponderata a tarifelor reale declarate pentru diferite prestatii, daca obiectul contractului este prestarea unei game diversificate de operatiuni. Ponderea fiecarui tarif real declarat se determina de autoritatea contractanta in functie de ponderea anticipata a fiecarei operatiuni in ansamblul prestatilor care constituie obiect al contractului de servicii respectiv.
E.9. Stabilirea ofertei castigatoare
E.9.1. Oferta castigatoare stabilita de catre comisia de evaluare va fi oferta care intruneste punctajul cel mai mare rezultat din aplicarea algoritmului de calcul descris in Fisa de date a achizitiei in cazul in care pentru atribuirea contractului de servicii se aplica criteriul "oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere tehnico-economic"-
E.10. Acordarea marjei de preferinta interna
E.10.1. Nu se acorda marja de preferinta interna
F. Atribuirea contractului de achizitie publica
F.1. Comunicarea privind rezultatul aplicarii procedurii
F.1.1. Autoritatea contractanta va comunica tuturor ofertantilor rezultatul aplicarii procedurii in cel mult doua zile de la data la care comisia de evaluare a stabilit oferta castigatoare.
F.1.2. In cazul ofertantilor a caror oferta nu a fost declarata castigatoare comunicarea va preciza daca oferta a fost respinsa si care sunt motivele respingerii, iar in cazul in care a fost admisa, va indica numele ofertantului castigator, precum si caracteristicile si avantajele relative ale ofertei castigatoare fata de oferta respectivului ofertant necastigator.
F.1.3. Autoritatea contractanta are dreptul de a nu furniza anumite informatii referitoare la atribuirea contractului de achizitie publica care ar putea fi cuprinse in ansamblul informatiilor pe care autoritatea contractanta trebuie sa le furnizeze in acord cu prevederile de la F.1.2, si anume in situatia in care aceasta furnizare:
- ar conduce la neaplicarea unei prevederi legale si, implicit, ar fi contrara interesului public; sau
- ar prejudicia interesele comerciale ale ofertantilor, inclusiv cele ale ofertantului a carui oferta a fost declarata castigatoare; sau
- ar prejudicia concurenta loiala intre oferta ofertanti.
F.2. Dreptul autoritatii contractante de a anula aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achizitie publica
F.2.1. Autoritatea contractanta are dreptul de a anula aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achizitie publica numai daca ia aceasta decizie inainte de data transmiterii comunicarii privind rezultatul aplicarii procedurii respective si numai in urmatoarele circumstante:
- nici unul dintre ofertanti nu este eligibil sau nu a indeplinit conditiile de calificare prevazute in documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei;
- numarul de ofertanti este mai mic de 2;
- au fost prezentate numai oferte necorespunzatoare, respectiv oferte care:
(ii) fie nu au fost elaborate si prezentate in concordanta cu cerintele prevazute in documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei;
(iii) fie contin in propunerea financiara preturi care par in mod evident a nu fi rezultatul liberei concurente;
(iv) fie contin propuneri referitoare la clauzele contractuale, propuneri care sunt in mod evident dezavantajoase pentru autoritatea contractanta;
(v) fie, prin valoarea inclusa in propunerea financiara, fiecare dintre ele a depasit valoarea fondurilor alocate pentru indeplinirea contractului de achizitie publica respectiv;
d) circumstante exceptionale afecteaza procedura pentru atribuirea contractului de achizitie publica sau este imposibila incheierea contractului.
F.2.2. Decizia de anulare nu creeaza vreo obligatie a autoritatii contractante fata de ofertanti, cu exceptia returnarii garantiei pentru participare.
F.2.3. In cazul in care anuleaza aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achizitie publica, autoritatea contractanta are obligatia de a comunica in scris tuturor ofertantilor atat incetarea obligatiilor pe care acestia si le-au creat prin depunerea de oferte, cat si motivul anularii.
F.3. Actualizarea pretului contractului de achizitie publica
F.3.1. Autoritatea contractanta are dreptul de a accepta actualizarea pretului contractului, caz in care in cadrul conditiilor de contractare va fi prevazuta o clauza in acest sens.
F.3.2. Autoritatea contractanta are obligatia de a preciza in Fisa de date a achizitiei daca intentioneaza sa accepte actualizarea pretului contractului de achizitie publica si, in cazul in care actualizarea este acceptata, formula de actualizare va fi precizata in Fisa de date a achizitiei.
F.3.3. Pentru contractele de achizitie publica a caror durata de indeplinire nu depaseste 90 de zile autoritatea contractanta este indreptatita sa impuna un coeficient de actualizare egal cu 1 (preturile din oferta nu se actualizeaza).
F.4. Incheierea contractului de achizitie publica
F.4.1. Autoritatea contractanta are obligatia de a incheia contractul de achizitie publica cu ofertantul a carui oferta a fost stabilita ca fiind castigatoare de comisia de evaluare.
F.4.2. Autoritatea contractanta are obligatia de a incheia contractul de achizitie publica in perioada de valabilitate a ofertelor, dar nu mai devreme de 15 zile de la data transmiterii comunicarii privind rezultatul aplicarii procedurii.
Preturile unitare prevazute in oferta care a fost stabilita castigatoare sunt ferme, contractantul neavand posibilitatea de a modifica oferta care va constitui parte integranta a contractului de achizitie publica.
F.4.3. In cazul in care oferta care a fost stabilita castigatoare este oferta depusa in comun de mai multi ofertanti, autoritatea contractanta are dreptul de a impune inainte de incheierea contractului legalizarea asocierii ofertantilor respectivi.
F.4.4. In cazul in care autoritatea contractanta nu ajunge sa incheie contractul cu ofertantul a carui oferta a fost stabilita ca fiind castigatoare, aceasta are dreptul:
a) de a invita ofertantii, in ordinea descrescatoare a clasamentului, in vederea incheierii contractului; sau
b) de a anula aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achizitie publica.
Observatii pentru ofertanti:
* Fisa de date (se procura direct de la MLPTL, la cerere)
* Caiet de sarcini (se procura direct de la MLPTL, la cerere)
* Fiecare candidat/ofertant care participa, in mod individual sau ca asociat, la procedura pentru atribuirea contractului de achizitie publica are obligatia de a prezenta formularele tip completate in mod corespunzator si semnate de persoanele autorizate.