Noul aeroport, pe platoul din Chinteni
Consiliul Judeţean vrea să preia o suprafaţă de 300 de hectare de la Primăria din Chinteni pentru un aeroport cargo.
Situat la ieşirea din Cluj, spre satul Pădureni, comuna Chinteni, terenul de 300 de hectare a intrat în calculul administraţiei judeţene pentru realizarea unui aeroport cargo. Primăriţa din Chinteni spune că vrea să dea terenul pentru acest proiect, dar cere la schimb suma de 13.000.000 de lei pentru realizarea reţelei de canalizare în comună.
Proiectul Consiliului Judeţean privind realizarea unui nou aeroport vizează platforma de peste 300 de hectare a comunei Chinteni (circa cinci kilometri distanţă, de la ieşirea din municipiul Cluj-Napoca spre satul Pădureni). Primăriţa din Chinteni, Lucia Suciu, a declarat pentru ZIUA de Cluj, că împreună cu membrii Consiliului Local este dispusă să cedeze administraţiei judeţene acest teren, în vederea realizării unui aeroport cargo.
{ Rolicitatii - aplicatie complexa ce gestioneaza licitatiile publice publicate integral in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP), Monitorul Oficial partea VI, Bursa Romana de Marfuri , Publicatii Centrale si Locale, Site-uri Institutii etc.}
“Noi am discutat şi putem semna oricând actele pentru acest teren, cu condiţia ca reprezentanţii Consiliului Judeţean să ne ajute să rezolvăm problema reţelei de canalizare în comună”, a declarat Lucia Suciu. Ea a mai adăugat că proiectul ar fi extrem de potrivit pentru acest teren, mai ales că în zonă nu se mai află decât satul Pădureni, iar aici nu mai locuiesc decât maxim 20 de familii.
“Ministerul Transporturilor tocmai a propus realizarea unei noi reţele de drum pe zona de nord-est a Clujului. Acest drum va avea şase benzi, iar terenul nostru este bine amplasat şi va putea fi legat de el”, a mai spus Suciu.
Aeroport la schimb cu reţelele de canalizare
în cazul în care Consiliul Judeţean se angajează să suporte cheltuielile la reţeaua de canalizare a comunei Chinteni, ar trebui să scoată din buget circa 13.000.000 de lei. “Nu spun că aceşti bani ar trebui să vină neapărat din bugetul administraţiei judeţene. Dar avem nevoie de un angajament pentru a semna actele pe teren.
Poate vom primi ajutor şi vom face un proiect pentru a accesa nişte fonduri europene”, a mai spus Suciu. în cazul în care Consiliul Judeţean nu se angajează să dea aceşti bani, terenul va fi concesionat pe alte proiecte. “Cereri mai avem, îl concesionăm şi ne facem rost de cei 13.000.000 de lei pentru canalizare”, a spus Suciu.
Reamintim că preşedintele Consiliului Judeţean, Marius Nicoară, le-a destăinuit parlamentarilor clujeni la întâlnirea pe care a avut-o cu aceştia săptămâna trecută că după finalizarea actualului proiect de dezvoltare a Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca intenţionează să dezvolte un aeroport complet nou.
El nu a vrut să spună despre ce locaţie este vorba, însă a precizat că în prezent se fac măsurătorile topografice şi se poartă discuţii pentru a intra în posesia acestui teren. Arhitectul judeţului, Radu Spânu, a recunoscut la rândul său că este vorba despre platforma din Chinteni, dar a susţinut că proiectul realizării noului aeroport este într-o fază mult prea incipientă.
Are Clujul nevoie de un aeroport cargo?
în prezent, în România există doar cinci terminale cargo, două în Otopeni şi câte unul în Băneasa, Timişoara şi Arad, conform datelor furnizate de Ministerul Transporturilor unei agenţii de presă. Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca, asemeni celui din Constanţa, Satu-Mare şi Sibiu, este dotat doar cu simple magazii în care sunt depozitate mărfurile ce urmează să fie încărcate sau descărcate din avioane.
Directorul aeroportului din Cluj, David Ciceo, a precizat că în proiectul de dezvoltare al acestui obiectiv, este planificată şi realizarea unui terminal cargo. “Iniţial aveam programat un terminat care să aibă o capacitate de stocare a mărfurilor de 300 de tone. Acum însă, cu investiţia Nokia, considerăm că este nevoie de o capacitate mult mai mare şi tocmai am purtat discuţii cu proiectantul în acest sens”, a spus Ciceo.
Legat de intenţia administraţiei judeţene de a mai realiza un aeroport cargo la Chinteni, Ciceo a refuzat să se pronunţe. “Nu am auzit nimic despre un astfel de proiect”, a spus el, adăugând că sunt foarte puţine aeroporturi în lume care să funcţioneze numai pe transportul de mărfuri. “în România nu există nici un aeroport care să funcţioneze numai pentru mărfuri, iar în lume doar vreo câteva. Iar asta pentru că cele mai rentabile şi mai funcţionale sunt aeroporturile care funcţionează la comun, cu pasageri şi marfă”, a declarat Ciceo.
Pe de altă parte, acesta a recunoscut că transportul de mărfuri pe cale aeriană este în plină dezvoltare şi spune că ideal ar fi, în cazul în care există planuri pentru un aeroport cargo, să fie legat de Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca. “Distanţa între terenul din Chinteni şi aeroport nu este mare, un astfel de proiect poate fi legat de al nostru”, a comentat Ciceo.
Reţelele de drumuri avantajează noul aeroport
La ultima dezbatere pe tema Autostrăzii Urbane Gilău-Jucu, reprezentantul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADN), Mihai Grecu, a înţeles cererea administraţiei clujene privind dezvoltarea unei noi reţele de drum şi pe partea de nord-est a municipiului.
Autostrada Urbană Gilău-Jucu va acoperi doar zona de sud a oraşului, pentru a face legătura între Autostrada Transilvania pornind de la Gilău, prin Cluj-Napoca şi apoi Jucu, pentru a deservi şi interesele investitorului Nokia.
Noul proiect de reţea prin nord-estul Clujului va deservi noile proiecte pe care municipalitatea le are în plan, respectiv zonă: cartierul Tineretului (203 hectare, 2.000 de locuinţe), cartierul Lomb (267 hectare, 2.000 de locuinţe), dar şi cartierul privat Steluţa (100 hectare, 500 de locuinţe) sau comuna Chinteni, unde CJ are în plan amenajarea unui depozit ecologic, iar mai nou realizarea unui aeroport cargo.
Sursa: ziua.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu